قشم - ایرنا - مرحله دوم جشن عاطفه ها امروز چهارشنبه به منظور حمایت و دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت با شعار پویش مشق همدلی(آینده ساز باشید) در ۸۰ مدرسه شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن عاطفه ها در شهرستان قشم با همکاری و همیاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طبق سنوات گذشته به صورت متمرکز در مدرسه هیات امنای دخترانه هدف و سایر مدارس با حضور دانش آموزان، معلمان، مدیران و جمعی از مسوولان دستگاه ها و نهادهای این شهرستان مرزی برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۶ هزار پاکت نامه ویژه جشن عاطفه ها میان دانش آموزان این شهرستان به منظور جمع آوری کمک آن ها برای همدلی با دانش آموزان نیازمند و محروم، ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و تامین هزینه های نوشت افزار برای همکلاسی های نیازمند خود در چند روز گذشته توزیع شده است.

عنایت پورسالاری توضیح داد: کمک های جمع آوری شده دانش آموزان هر مدرسه در جشن عاطفه ها به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه اهدا می شود، ضمن این که در برگزاری این جشن مدارس برخوردار به عنوان مدارس معین انتخاب شده اند که با جمع آوری کمک های دانش آموزی، به واحدهای آموزشی نیازمند کمک می کنند.

به گزارش ایرنا، جشن عاطفه ها مجالی برای مرور درس مهرورزی و همدلی فرزندانی است که با آغاز سال تحصیلی جدید در مسیر تعلیم و تربیت گام می گذارند و کوله پشتی علم آموزی خود را در نخستین قدم به عطر مهربانی و دوستی معطر می کنند.

مرحله اول جشن عاطفه ها ۲۲ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در جزیره قشم برگزار شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.