طرح توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی مدارس قشم به اجرا در آمد

قشم - ایرنا - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم از آغاز اجرای طرح توانمندسازی مربیان، مشاوران و معاونان پرورشی و فرهنگی مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان با عنوان طلایه داران تربیت خبر داد.

عنایت پورسالاری رو چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت ارتقای سطح دانش مربیان و معاونان پرورشی در این شهرستان مرزی اظهار کرد: در اجرای این طرح که در دفتر امام جمعه قشم برگزار شد، شرکت کنندگان با رویکرد توانمندسازی و تربیت دانش آموزان در حوزه های برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی، عترت، نماز جماعت و اخلاق در مدارس به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: در این طرح ۸۰ نفر از مربیان، معاونان پرورشی و فرهنگی و مشاوران زیر نظر سرگروه های پرورشی اداره آموزش و پرورش قشم به عنوان مسوول حلقه قرار می گیرند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه این حلقه به تناسب نیروهای پرورشی و تربیت بدنی هر مدرسه افزایش می یابد، توضیح داد: در اجرای این طرح هر هفته یا ۱۵ روز یک بار جلسات هم اندیشی با حضور صاحب نظران و اساتید برای توانمندسازی و تقویت حوزه های یادشده برگزار می شود.

پورسالاری اضافه کرد: در این جلسات در رابطه با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و پاسخ به شبهات دینی دانش آموزان بحث و تبادل نظر می شود.

وی هدف از برگزاری این طرح توانمندسازی برای مربیان و معاونین پرورشی آموزش و پرورش قشم را بالابردن سطح اطلاعات فرهنگی، دینی، آشنایی با آخرین تغییرات و مقررات آموزش و پرورش آنان عنوان کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم تصریح کرد: مربیان و معاونین پرورشی می توانند با ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تنظیم برنامه های آموزشی مطابق با اهداف آموزش و پرورش، دانش آموزان را با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا و با تبدیل آموزش های دینی به رفتار دینی مناسب از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی گفت: یکی از برنامه های اساسی و مهم حوزه پرورشی و تربیت بدنی اهتمام و توجه جدی و مستمر در اعتلای فرهنگ قرآن، نماز، عترت و جذب استعدادهای ورزشی آینده سازان در حوزه مشاوره تربیتی و تحصیلی است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha