شیراز - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از آمادگی لازم برای برگزاری دومین یادواره ۳۵۰ شهید روحانی و طلبه این استان با عنوان حماسه سازان همیشه جاوید درروز ۲۳مهرماه جاری همزمان با شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) ودر جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسن قانع روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی رسانه ای یادواره ۳۵۰شهید روحانی در شیراز افزود: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس، یادواره شهدای روحانی و طلبه فارس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با محوریت شهدای روحانی و شهدای شاخص ملی این قشر از جامعه تدارک دیده شده ، افزود: این اجلاسیه ۲۳ مهرماه و همزمان با وفات حضرت معصومه (س) در جوار حرم ملکوتی و مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام قانع ادامه داد: در این یادواره از ظرفیت شهدای شاخصی همچون شهید محراب شهید آیت الله دستعیب و شهید آیت الله ربانی شیرازی بهره گرفته می شود و در مورد شخصیت این بزرگان سخنرانی و بیشتر گفته خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه های این یادواره گفت: در این یادواره از دو اثر یکی رمانی در خصوص ترسیم شخصیت شهید آیت الله ربانی و همچنین فرهنگ نامه شهدای روحانی فارس به عنوان شناسنامه هویتی این شهدا رونمایی می شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین قانع ادامه داد: در این اجلاسیه آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی همچنین افزود: همزمان با این یادواره یاد و خاطره بزرگ شهید روحانی، شهید سید حسن نصرالله نیز گرامی داشته خواهد شد.

حجت الاسلام قانع گفت :این ایام مصادف است با عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی که یک ضربه اساسی و مهلک بود که توسط دلاورمردان حماس و در طول این یکسال مقاومت شهادت طلبانه و ایثارگرانه جبهه حماس و جبهه مقاومت در منطقه به پیکره کم جان رژیم صهیونیتی وارد شد و کار را یه جایی رساند که به تعبیر مقام معظم رهبری این رژیم به ۷۰سال قبل برگشت .

وی ادامه داد: علی رغم حمایت های گوناگون و متنوعی که از این رژیم پلید و در واقع گروهک تروریستی شد ولی با همت عالی عزیزان جهادی به ۷۰سال قبل برگشت و الان بشدت از اصل موجودیت خودش دچار تردید و سردرگمی است که امیدواریم این پیروزی ها روز به روز افزایش یابد و ما در کمتر از ۲۵سال که وعده نایب الام بوده شاهد نابودی این رژیم جعلی باشیم .

حجت الاسلام قانع گفت : در این ایام ما بزرگ مجاهد و رهبر جهان اسلام و افتخار جهان عرب و به تعبیرحضرت آقا گوهر درخشان اسلام و لبنان شهید سید حسن نصرالله را از دست دادیم .

وی گفت این شخصیتی که کوهی بود استوار و مایه امید و اقتدار و عزت جهان اسلام بود را ازدست دادیم و این ضایعه به جهت شخصیت ایشان جبران ناپذیر است ولی به جهت راه و مسیر و مکتبی که آغاز شده قطعا با یک حیات تازه و نیروی جدیدی امتداد پیدا خواهد کرد.

مجاهدت ها و رشادت های روحانیت در طول تاریخ

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر فارس در این نشست با اشاره به رشادت ها و مجاهدت های روحانیون در طول ۲۰۰سال گذشته تاریخ کشورمان گفت: به پاس رشادت های پرچم‌داران علم و عمل، اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه فارس ۲۳ مهر در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عبدالخالق بهرامی‌نسب با بیان اینکه جامعه روحانیون فارس ۳۵۰ طلبه شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده‌اند، گفت: به پاس رشادت‌های پرچم‌داران فقاهت، اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه فارس در راستای اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر فارس در ادامه به همکاری مناسب سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی فارس چند روز قبل از برگزاری این اجلاسیه، پیش یادواره‌ای در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.

وی به اقدامات انجام گرفته در خصوص هرچه باشکوه برگزار شدن این یادواره اشاره کرد و افزود: زمینه های برگزاری این یادواره در سه مرحله یکی ارتباط سازی بود بین نهادهای حوزوی و دوم محتواسازی شامل مصاحبه ها و کلیپ های خبری و سوم مخاطب سازی بود که زمینه حضور طلبه های ۲۰شهرستان فارس در این مراسم فراهم شده است.

حجت الاسلام بهرامی نسب به ویزگی های طلاب استان فارس پرداخت و اظهار کرد: از هر سه روحانی در فارس ۲روحانی اعزام به جبهه داشته ایم و با توجه به اینکه جمعیت طلاب ما در زمان جنگ ۲هزار و ۵۰۰نفر بود حدود یک پنجم شهدای استان را طلاب تشکیل می دهند که نشان از حضور این قشر در صحنه های رزم و دفاع دارد.

وی در خاتمه گفت : از مادران ۱۰شهید به نمایندگی از ۳۵۰شهید طلبه استان در اجلاسیه و یادواره روز ۲۳مهرماه تجلیل می شود.