تهران - ایرنا - معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از موضوعات مورد تاکید این معاونت در دولت چهاردهم را حمایت از ورود صنایع بزرگ و مجتمع‌های صنعتی به حوزه فناوری و ایجاد ارتباط آنها با زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، رضا بخشی آنی در پردیس سامیت ۱۴۰۳ از عزم معاونت علمی برای چابک‌سازی ساختارهای مربوطه خبر داد و گفت: معاونت علمی آماده دریافت نظرات شتابدهنده‌ها و سایر اعضای مرکز شتابدهی نوآوری خصوصاً در حوزه‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دولت چهاردهم به دنبال آن هستیم، ورود بیشتر صنایع بزرگ و هولدینگ‌های صنعتی به حوزه فناوری و ارتباط آنها با این زیست بوم است. با توجه به بلوغ نسبی حوزه‌های مختلف فناوری این ارتباط را دنبال خواهیم کرد.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: هوش مصنوعی یکی از حوزه‌هایی است که به عنوان اولویت‌های معاونت علمی اعلام شده است و تاثیر آن بر شتابدهنده‌ها از جمله مسائل مورد بحث می‌باشد که اعضای مرکز باید به آن توجه داشته باشند.

بخشی‌آنی در ادامه از آمادگی معاونت علمی برای دریافت ایده‌ها و نظرت اعضای مرکز شتابدهی نوآوری خبر داد و گفت: معاونت علمی این آمادگی را دارد که با اعضای مراکز نوآوری در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشد.

رویداد سالانه پردیس سامیت به عنوان گردهمایی اعضای مرکز شتابدهی نوآوری است که هشتمین دوره آن روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.