همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: بخش کشاورزی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده منابع آب کشور است و مدیریت صحیح مصرف در این بخش بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، حمید ملانوری‌شمسی روز چهارشنبه در نشستی با مدیرعامل و معاونان شرکت آب‌منطقه‌ای استان، افزود: تحقیقات علمی و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، به مدیریت منابع آبی کمک می‌کند

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش مهمی در مدیریت منابع آبی دارند و باید با تحقیقات علمی و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، به بهبود مدیریت آب کمک کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: پویش‌هایی مانند نذر آب و اقدامات و تلاش‌های دیگری که برای بهبود دسترسی به منابع آب انجام شده‌اند، نشان‌دهنده همکاری گسترده مردم برای مدیریت بهتر بحران‌های آبی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌ های مکرر، تمرکز بر برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی به‌طور جدی ضرورت دارد.

ملانوری شمسی اضافه کرد: مشکل هدر رفت آب باید از طریق نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی و مدیریت بهتر منابع حل شود، علاوه بر این، همکاری مردم در مدیریت مصرف آب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: کشاورزان و نهادهای مرتبط باید با یکدیگر همکاری کنند تا مصرف آب در این بخش بهینه شود، این کار نیاز به بهره‌گیری از تکنولوژی‌ های جدید و روز دنیا دارد.

استاندار همدان یادآور شد: استفاده از دانش روز و فناوری‌های جدید می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع کمک کند.

وی گفت: کشاورزان باید آموزش ببینند که چگونه منابع آبی را به‌طور صحیح مصرف و از روش‌های جدید برای مصرف بهینه آب استفاده کنند.

ملانوری شمسی یادآور شد: موضوع مدیریت منابع آبی تنها به ایران محدود نمی‌شود، بلکه در سطح جهانی نیز چالش‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

در این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گزارشی از وضعیت منابع آبی و ذخایر سدهای استان ارائه کرد. ‏‏