اهواز- ایرنا- مدیر طرح‌های حفاری در میادین نفتی غرب کارون در شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری و تکمیل ۶ حلقه چاه میدان مشترک نفتی یادآوران در غرب کارون استان خوزستان با پیشرفت جمعی ۱۱ درصد طبق برنامه زمانبندی شده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا محمد خاوری‌نژاد چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه از اردیبهشت سال جاری اجرایی شد اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین خشکی «۹۲ فتح» نخستین دکل از سه دکلی است که در این میدان برپا شده و در حال حفر چاه شماره ۴۳ در عمق سه هزار و ۷۸۴ متری است.

وی اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین «۲۸ فتح» نیز دومین دستگاه حفاری شرکت است که در موقعیت چاه شماره ۴۲ برپا شده که در مرحله آماده‌سازی برای شروع عملیات حفر چاه در هفته آینده قرار دارد و برنامه‌ریزی برای انتقال و برپایی سومین دکل نیز در دستور کار است.

خاوری‌نژاد با اشاره به اینکه کارفرمای پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است، گفت: مدت اجرای این پروژه ۲۴ ماه برآورد شده که امیدواریم با همکاری مدیریت‌های مرتبط و همت کارکنان شرکت ملی حفاری در راستای اهداف افزایش تولید از میادین مشترک در موقعیت غرب کارون در زمان تعیین شده به اتمام رسیده و در اختیار کارفرمای پروژه قرار گیرد.

میدان نفتی یادآوران یکی از چهار میدان مشترک نفتی با کشور عراق است که شرکت مهندسی و توسعه نفت پس از ۱۲ سال برای افزایش تولید این میدان از ۱۱۰ هزار به ۱۵۲ هزار بشکه نفت در روز اقدام به برگزاری مناقصه حفاری و تکمیل ۲۴ حلقه چاه کرد که در این ارتباط حفاری و تکمیل شش حلقه چاه به شرکت ملی حفاری ایران واگذار گردید.