عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز کشور از برنامه‌ریزی سالانه جلوتر است

اهواز- ایرنا- رییس آمار و اطلاعات و خدمات مکانیزه مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات حفاری چاه های نفت و گاز کشور در در نیمه نخست امسال ۹۴ روز به اتمام رسید.

پیمان صفاپور یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با تلاش متخصصان داخلی صنعت نفت، عملیات حفاری چهار حلقه چاه نفت و گاز در نیمه نخست امسال زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما به اتمام رسید که از نظر شتاب بخشی در کار حفاری دارای اهمیت و ارزش اقتصادی است.

وی ادامه داد: عملیات حفاری چهار چاه نفتی به وسیله دستگاه های ۸۸، ۴۷، ۲۵ و ۸۹ فتح تکمیل شدند.

به گفته این مقام مسئول در شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: برآورد تکمیل این چاه ها ۳۹۸ روزه بود که در مدت ۳۰۴ روز به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این دکل ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استقرار دارند، افزود: دکل ۸۸ فتح تکمیل نهایی چاه شماره ۲۷۶ مارون را ۶۵ روز و دکل ۴۷ تکمیل چاه شماره ۲۱۹ مارون در موقعیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون را ۱۹ روز، دکل ۲۵ حفاری چاه شماره ۲۱ پازنان در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران را ۹ روز و دکل ۸۹ فتح حفاری و تکمیل چاه شماره ۲۹ اهواز در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون را یک روز زودتر از موعد انجام و این چاه ها در اختیار کارفرما قرار گرفت.

تکمیل حفاری ۴۹ حلقه چاه نفتی در سال جاری

صفاپور در خصوص آخرین گزارش مربوط به عملیات حفاری در سال جاری توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۶ مهرماه حفاری ۴۹ حلقه چاه شامل ۱۱ حلقه توسعه ای و ۳۸ حلقه تعمیری در وسعت عملیاتی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، فلات قاره ، مهندسی و توسعه نفت و همچنین پروژه ای خاتمه یافته است.

رییس آمار و اطلاعات و خدمات مکانیزه مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: متراژ حفاری چاه های نفت و گاز در سال جاری تاکنون با ۱۸ هزار و ۷۸۹ متر افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به ۶۱ هزار و ۵۴۰ متر رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۹ دکل حفاری از مجموع ۷۴ دستگاه حفاری ناوگان شرکت در مناطق عملیاتی در حال جابجایی می‌باشد و کارکرد مفید دکل نیز در سه سال گذشته از ۴۰.۶ به ۴۲.۵ دکل سال روند صعودی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha