کنگاور- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی هرسین گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن پیاز از مزارع این شهرستان در شرق کرمانشاه برداشت شود.

صابر فتاحی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شهرستان هرسین یکی از قطب‌های مهم تولید پیاز در کشور و استان است، اظهار کرد: نوع پیاز کشت شده در هرسین پیاز قرمز بوده و متوسط عملکرد ۵۵ تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود: به علت طعم خاص و مطبوع و خاصیت انبارداری بالا و استفاده کم از کود شیمیایی و سموم، پیاز هرسین جزو محصولات سالم محسوب شده که علاوه بر مرکز استان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۴۱ هکتار در شهرستان هرسین کشت شده که از این مقدار ۳۲ هکتار آبیاری بارانی و مابقی آبیاری ثقلی شده است.

فتاحی گفت: پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از نوع پیاز قرمز آذرشهر است که این پیاز به دلیل طعم و مزه خاص، بازارپسندی بالایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: از اواسط مهرماه برداشت پیاز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن پیاز از مزارع شهرستان برداشت شود.

بیش از ۳۰ نوع محصولات کشاورزی در شهرستان هرسین تولید می شود که از نظر کیفی و تولید در واحد سطح، شاخص است.

شهرستان هرسین با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.