آغاز فصل برداشت انار در بیش از ۸۰۰ هکتار از باغات کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز فصل برداشت انار در ۸۳۳ هکتار از باغات بارور استان خبر داد و گفت: برداشت این محصول به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

رحمان فیض‌قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغات انار استان ۹۳۹ هکتار است که ۸۳۳ هکتار از این میزان بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن انار از باغات استان امسال برداشت شود اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال سه هزار و ۵۶۰ تن تنها در شهرستان پاوه تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های استان بجز شهرستان های سردسیر کنگاور و سنقرکلیایی باغ انار وجود دارد افزود: شهرستان پاوه با ۶۳۵ هکتار بیشترین باغات انار استان را به خود اختصاص داده است.

فیض‌قربانی، ارقام انار باغات استان کرمانشاه را شامل رباب، نی ریز، ملس و رقم جدید واندرفول عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انار تولیدی در استان به ویژه انار تولیدی در باغات شهرستان پاوه در فهرست انواع مرغوب قرار دارد، گفت: انار تولیدی در باغات شهرستان پاوه به دلیل استفاده حداقلی باغداران از کود و سموم دفع آفات جزو محصولات سالم طبقه‌بندی می‌شود و تولیدات برخی از باغداران با دریافت مراحل لازم گواهی‌ سلامت هم اخذ کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه عمده انار تولیدی در استان به مصرف تازه‌خوری می‌رسد، یادآور شد: بخشی از محصول تولیدی در استان به ویژه انواع ریزتر آن به شکل رب انار به بازار عرضه می‌شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه برداشت انار در استان با برداشت ارقام زودرس شروع شده است گفت: برداشت انار در باغات استان تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی قطب مهم کشاورزی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha