ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: در مجموع هفت هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال برای تعریض و چهارخطه کردن مسیر مهران- دهلران - اندیشمک و حذف نقاط حادثه خیز سنگر نادر و نصریان هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه های حوزه راه شهرستان دهلران، اظهار کرد: امروز از پروژه راه‌های مربوط به حوزه جنوب استان از مهران به دهلران و همچنین از دهلران به اندیمشک بازدیدی انجام شد که خوشبختانه پروژه های در دست اقدام این مسیرها از پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای برخودار هستند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر مهران به دهلران ۲ نقطه و پیچ حادثه خیز و خطرناک( نصریان و سنگر نادر) وجود دارد که به واسطه این پیچ‌های خطرناک هر ساله شاهد وقوع تصادف و ایجاد خسارات جانی و مالی برای ترددکنندگان از این مسیر هستیم، افزود: این ۲ پیچ خطرناک در مجموع به طول هشت کیلومتر هم اکنون از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخودارند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بر اساس قول پیمانکار قرار است بخش اعظم پروژه رفع نقاط حادثه خیز نصریان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری شده و زیر بار ترافیک برود، ابراز کرد: قطعه حادثه خیز سنگر نادر نیز حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس قول پیمانکار، این پروژه تا پایان سال جاری هم به بهره برداری خواهد رسید.

بهرام نیا با اشاره مسیر ۱۰۰کیلومتری دهلران به اندیمشک، ابراز کرد: از این مسیر تنها ۱۸ کیلومتر به پیمان نرفته بود که با تمهیدات اداره کل راه و شهرسازی استان قرار است این قطعه نیز به زودی به پیمان سپرده شود و هم اکنون نیز ۴۰ کیلومتر این مسیر با پیمان قرارگاه خاتم و ۳۰ کیلومتر دیگر نیز از طریق راه و شهرسازی و ۱۲ کیلومتر نیز توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌ها در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه راه های دهلران انجام شده است، گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در ایام اربعین امسال در این مسیر در مقایسه با سال های گذشته بسیار کم شد به طوری که میزان فوتی های تصادفات از محور مهران به دهلران در سال گذشته ۲۲ نفر بود و این میزان در سال جاری به چهار فوتی کاهش یافت.

استاندار ایلام ابراز کرد: اعتبار پروژه حذف نقاط حادثه خیز نصریان یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده که تا کنون حدود ۴۷۰ میلیارد ریال در این مسیر هزینه شده است، پروژه قطعه سنگر نادر نیز دارای اعتباری در حدود ۵۵۰ میلیارد ریال است که از این میزان تا کنون ۱۰۰ میلیارد ریال ان محقق شده است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: تعریض مسیر دهلران به اندیمشک نیز در قطعات مختلفی در حال اجراست که پیشرفت برخی قطعات بین ۴۰ تا ۷۰ درصد است ولی میانگین پیشرفت کل پروژه حدود ۳۰ درصد است که برای این مسیر نیز اعتباری بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام صبح امروز به منظور بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان دهلران به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی به این شهرستان سفر کرده است.