بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۱ تاکنون برای اجرای طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به این استان اختصاص یافت.

مرتضی بهزادفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۷ هزار میلیارد ریال از این اعتبار عمرانی و ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع تسهیلات بانکی سفر رهبری از محل بانک های عامل برای اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به میزان ۵۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد عملکرد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی سفر در قالب یک هزار و ۶۳۵ طرح و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: مهم ترین طرح های استان احداث مدارس مورد نیاز، راه روستایی، میراث فرهنگی، ورزشی، کمک به اعتبارات آبرسانی و برق رسانی روستاها و اجرای طرح های هادی روستایی است.

بهزادفر اظهارکرد: جهت تکمیل بقیه طرح های باقیمانده با توجه به رشد بالای قیمت تمام شده طرح ها به قیمت روز مبلغی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی افزود: عمده طرح های نیمه تمام باقیمانده مربوط به طرح های دارای تعهد ملی است و به دلیل عدم ابلاغ اعتبارات ملی شروع نشده و یا دارای پیشرفت فیزیکی پایین است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند که این سفر هشت روزه و مصوباتی که در جریان این سفر برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های این خطه صورت گرفت، سرآغاز شکوفایی و توسعه این استان شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.