جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: معادنی که در جنوب کرمان برای دلال‌بازی ثبت شده اما تولید ندارند باید خلع ید، به دست افراد و شرکت های توانمند سپرده شوند تا شاهد تولید و اشتغالزایی در آنها باشیم. 

به گزارش ایرنا مهدی بخشی روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم جنوب استان کرمان اظهار کرد: این منطقه ظرفیت های گردشگری مناسبی دارد اما بستری برای درآمدزایی از آن برای مردم جنوب ایجاد نشده است تا در پیشگیری از جرایم هم موثر باشد.

وی افزود: برخورد با مشکلاتی همچون قاچاق سوخت، سلاح، اتباع غیرمجاز و قاچاق مواد مخدر، گروگانگیری هایی که به دلیل مبادلات مواد مخدر انجام می شود و سرقت در اولویت دستگاه قضایی، انتظامی و دولت در جنوب استان است اما اینها ارتباط معناداری با وضعیت اقتصادی جنوب استان دارند.

بخشی تاکید کرد: اگر برنامه هفتم به نحو احسن در جنوب کرمان اجرا نشود به کاهش این جرایم نمی رسیم.
وی ادامه داد: حاصل و دسترنج مردم جنوب روی زمین می‌ماند، از الگوی کشت مناسبی برخوردار نیستیم و هیچ توجهی به جهش تولید در کشاورزی نداریم.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه نیز دغدغه‌ رونق تولید دارد اظهار کرد: افزایش تولید باعث کاهش بزهکاری در جامعه می‌شود.

رشد سرقت های مسلحانه

سرهنگ نجفی رییس پلیس پیشگیری استان کرمان هم در این جلسه گفت: در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۸ درصد سرقت های مسلحانه در جنوب استان نسبت به مجموع استان افزایش یافته است.
وی افزود: ۲۱ درصد سرقت هم در جنوب استان افزایشی بوده اینکه برخی شهرستان ها کاهشی هم بوده و ۴۳ درصد دستگیری سارقان هم افزایش یافته است.
نجفی از متصل نشدن بیشتر ادارات و اصناف به سیستم مشترک نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از سرقت گلایه کرد و ادامه داد: ۶ رده ادارات جیرفت متصل به سیستم ما شده و مابقی شهرستان ها کمتر از این مقدار است.