رشد ۵۵ درصدی آدم‌ربایی در جنوب کرمان

جیرفت- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل جنوب کرمان گفت: ۶۰ درصد مجموع آدم ربایی و گروگانگیری استان در جنوب رخ می‌دهد که آمار این جرم در این منطقه ۵۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است. 

به گزارش ایرنا مهدی قویدل روز پنجشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم جنوب کرمان افزود: ۴۸ فقره آدم ربایی در نیمه امسال در جنوب رخ داده که بیشترین آن در رودبار جنوب با ۱۹ فقره بوده و شهرستان کهنوج با ۱۳ مورد در مرتبه بعدی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۵ سرقت مسلحانه در جنوب استان رخ داد که شاهد ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که بیشترین آن با ۴۴ فقره در رودبار جنوب بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در جرایم امنیتی ۲۴ مورد در کل جنوب اتفاق افتاده که رودبارجنوب با ۶ فقره بیشترین موارد را داشته ادامه داد: ۳۲ درصد از قتل های عادی و مسلحانه استان نیز در جنوب استان رخ داده که ۲۹ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

قویدل یادآور شد: بیشترین رخدادهای ناامنی جنوب استان با ۲ هزار و ۱۸۸ فقره مربوط به جیرفت است.

وی با بیان اینکه با ۱۵ درصد رشد کشفیات سلاح در جیرفت طی ۶ ماه مواجه بودیم اضافه کرد: در این شهر ۴۰ درصد کشف سلاح جنگی افزایش داشته اما کشف سلاح شکاری کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل جنوب کرمان با اشاره به اینکه در رودبارجنوب کشفیات سلاح در مجموع ۲۸ درصد افزایش داشته است گفت: این افزایش شامل کشفیات سلاح جنگی ۲۹ درصد و سلاح شکاری ۲۰ درصد است.

وی افزود: در مجموع در کل جنوب کرمان کشفیات سلاح ۲ درصد رشد داشته که جیرفت و رودبارجنوب کشفیات سلاح های جنگی و شکاری آنها افزایشی بوده است.

قویدل با بیان اینکه با مسائلی همچون سلاح و مهمات غیرمجاز، قاچاق سوخت و گروگانگیری در جنوب کرمان مواجه هستیم ادامه داد: طرح جامع پیشگیری از خشونت تدوین شده است.

رشد ۵۵ درصدی آدم‌ربایی در جنوب کرمان

۱۸۰ نفر در تصادفات جنوب کرمان جان خود را از دست دادند

وی بیان کرد: همچنین در جنوب استان ۱۱۶ فقره تصادف فوتی داشته ایم که ۱۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

قویدل افزود: در تصادفات جرحی جنوب استان تعداد ۳۴۷ فقره تصادف به وقوع پیوسته که ۴۷۸ نفر مجروح شده اند و از لحاظ تعداد تصادفات ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد جانباختگان ۶ ماهه اول سال قبل ۲۰۵ مورد و سال جاری ۱۸۰ مورد بوده است، تصریح کرد: تصادفات جرحی و فوتی جنوب استان ۶ درصد افزایش داشته که بر اساس آمار پزشکی قانونی استان کرمان تعداد جان باختگان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha