خرم آباد - ایرنا - رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین داخل و خارج کشور در این استان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا؛ علی‌محمد رضوی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۶۴ مدرسه خیرساز تحویل آموزش‌ و پرورش این استان شده است.

وی با شاره به اینکه در حال حاضر یک هزار مدرسه تخریبی در لرستان وجود دارد که نیازمند بازسازی و تخریب هستند؛ اظهار داشت: تلاش می شود با کمک خیران مدرسه ساز در راستای بازسازی و نوسازی این مدارس اقدام شود.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان افزود: بنابر مصوبه مجلس و هیات وزیران انتظار می رود با ضرب العجل مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند و بخشنامه‌ای به مدارس ابلاغ شده که مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند.

رضوی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز بخشی از دارایی خود را برای توسعه امور آموزش‌ و پرورش و جوانان هزینه می‌کنند، عنوان کرد: اثرگذاری مسئولیت‌پذیری اجتماعی خیرین مدرسه‌ساز باید بیش از این ترویج و برای تداوم این فرهنگ بایستی در بین آینده‌سازان بیشتر تبلیغ شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در این نشست گفت: مشارکت مردمی خیرین مدرسه‌ساز برای نسل آینده « اقدامات ماندگار» درسی است که باید تدریس شود و نسل آینده باید بدانند که خیرین مدرسه‌ساز چه نقش مهمی در این امور دارند.

یونس بهاروند ایرانیا افزود: خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌ و پرورش هستند و ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

وی عنوان کرد: رویکرد جدید نوسازی ساخت مدارس استاندارد و هوشمند است که مدرسه روستای «بادیه و هوکی» هم از این نمونه است و این مدارس با اعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد ریال در قالب ۲ و چهارکلاسه که به سیستم هوشمند مرکزی دسترسی دارد به بهره‌برداری رسیده است.