بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی و تقویت بارش های همرفتی در بلندی ها و سواحل این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده روز پنجشنبه اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از ظهر امروز بارش رگبار نسبتا شدید باران همراه با آذرخش و بارش تگرگ در بلندی های، مناطق مرکزی و سواحل به ویژه تنگه هرمز گاهی با توفان لحظه ای و گردوخاک موقتی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های بندرعباس، بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، میناب و رودان و بلندی های غرب هرمزگان احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد که لازم است شهروندان از حضور و رفت و آمد در حاشیه این رودخانه‌ ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اثرات این مخاطره توضیح داد: بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، سیلابی شدن موقت مسیل ها، صاعقه، جاری شدن روان آب، خسارات به سازه های موقت به دلیل تند باد لحظه ای، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل وزش باد شدید و گرد و خاک نیز در ساعت های بعدازظهر و شب در مناطق یادشده وجود دارد.

حسن زاده اضافه کرد: در مدت یادشده توصیه‌های ایمنی در آمد و شد دریایی جدی گرفته شود و تدابیر لازم برای رفت و آمد شناورها در خلیج‌فارس دیده شود و از انجام فعالیت‌هایی مثل شنا و سایر تفریح های دریایی در سواحل هرمزگان خودداری شود.