تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

کیش- ایرنا- رییس بیمارستان کیش با اشاره به ضرورت تامین خون مورد نیاز بیماران گفت: تیم سیار اهدای خون در کلینیک امام علی (ع) جزیره مستقر شد.

امید براتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تیم از امروز تا دوشنبه ۲۳ مهرماه اقدام به پذیرش داوطلبان خواهد کرد، افزود: علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۳ به اهدای خون و مشارکت در این امر خداپسندانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری کیشوندان به نجات جان بسیاری از بیماران کمک خواهد کرد.

رییس بیمارستان کیش با بیان اینکه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در این کار انسان‌ دوستانه مشارکت و با اهدای خون خود، برای نجات جان‌های بی‌شماری اقدام می‌کنند، اظهار کرد: با این حال هنوز بسیاری از مردم در کشورها و استان های مختلف در اهدای خون خود مردد هستند و به باورهای غلطی که در مورد اهدای خون وجود دارد اهمیت می‌دهند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در جامعه ایران، علاوه بر جنبه انسان‌ دوستانه و ارزش اخلاقی اهدای خون، جنبه مذهبی و خداپسندانه آن هم باعث مشارکت فعال افراد می‌شود.

به گزارش ایرنا، اهدا خون به عنوان یک عمل داوطلبانه دارای شرایطی است از جمله اینکه افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله با وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم به بالا شرایط عمومی اولیه را برای اهدا خون دارند و آقایان هر سه ماه یک مرتبه و خانم ها نیز هر چهار ماه یک مرتبه می توانند خون خود را اهدا کنند و پارامترهای سلامت آنان توسط پزشک نیز معاینه می‌شود.

همچنین افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله نیز در صورت وجود شرایط اهدا خون، اگر ولی قانونی آنان اجازه کتبی دهند، می توانند اهدا خون داشته باشند و حداقل وزن آنان نیز بایستی ۶۰ کیلوگرم به بالا باشد.