۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85620874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال کم رنگ کیشوندان از غربالگری رایگان سرطان

کیش- ایرنا- رییس بیمارستان کیش با اعلام رایگان بودن غربالگری سرطان سینه در این جزیره گفت: متاسفانه استقبال از این طرح رایگان کم است و قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، امید براتی روز دوشنبه طی نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر سرطان دومین علت مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: غربالگری‌های سرطان سینه در کیش به صورت رایگان و با پوشش بخشی از هزینه‌ها توسط بیمه و مابقی توسط سازمان منطقه آزاد کیش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده، تنها تعداد کمی از بانوان ساکن کیش برای استفاده از این خدمات مراجعه کرده‌اند که قابل قبول نیست.

رییس بیمارستان کیش همچنین بر اهمیت آموزش بانوان در زمینه خودآزمایی سرطان پستان تاکید و اضافه کرد: این آموزش‌ها توسط ماما در مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت غربالگری، به تمام افراد بالای ۵۰ سال توصیه کرد که هر ۲ سال یک بار به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

براتی افزود: درباره صرفه جویی در هزینه درمان با اقدامات پیشگیرانه باید اذعان کرد هر یک دلار هزینه در راستای پیشگیری و غربالگری سرطان می‌تواند از صرف هزینه ۷.۵ دلار برای درمان جلوگیری کند.

وی همچنین به قرارداد بیمارستان با تمامی بیمه‌های تکمیلی اشاره و از پرداخت نشدن تعهدات مالی بیمه تامین اجتماعی انتقاد کرد.

رییس بیمارستان کیش توسعه گردشگری سلامت را از اهداف این حوزه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های گردشگری در جزیره تقویت نشود، نمی‌توان به توسعه گردشگری سلامت امیدوار بود.

وی یکی از مشکلات اصلی حوزه سلامت در جزیره را بیمه نکردن کارگران توسط کارفرمایان دانست و افزود: باید مدیران مربوطه به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکلات باشند.

رییس بیمارستان کیش خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز روزافزون جزیره به خدمات بهداشتی و درمانی، ضرورت احداث یک بیمارستان جدید بیش از پیش در جزیره احساس می‌شود.

وی همچنین به برگزاری ۲ همایش تخصصی در زمینه بیماری‌های کبدی و گوارشی در ۱۹ و ۲۰ مهرماه جاری اشاره و اظهار کرد: این ۲ همایش با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه برگزار می‌شود.

براتی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان فوق تخصص گوارش و کبد و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت و شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی، به بحث و تبادل نظر پیرامون جدیدترین روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های کبد و دستگاه گوارش خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha