قزوین - ایرنا - معاونان شهرسازی و معماری کلان شهرهای ایران در حاشیه برگزاری چهل و پنجمین نشست تخصصی خود به میزبانی قزوین از طرح بازآفرینی شهری محله هادی آباد این شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار شهردار منطقه چهار شهرداری قزوین توضیحاتی در خصوص اجرای طرح ۳۳۰ واحدی مشارکتی شهرداری قزوین با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین طرح های ساختمانی بخش خصوصی در حال ساخت بافت های فرسوده محلات مجاهد و حیدری به بازدید کنندگان ارایه کرد.

داریوش قاسمی در این دیدار با اشاره به تاثیر نوسازی بافت فرسوده بر کیفیت زندگی مردم، اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند به تامین خدماتی همچون احداث فرهنگسرا، فضاهای سبز شهری، زمین‌های بازی و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان این مناطق منجر شود، البته ایجاد انگیزه و اعتماد در بین شهروندان نیز از مهمترین اصول برای موفقیت در این زمینه است.

وی اضافه کرد: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده همواره از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری قزوین بوده که با ارایه بسته های تشویقی جدید طی سال گذشته بالغ بر ۲ هکتار از اراضی بافت فرسوده در قالب ۲۵۶ پلاک ریزدانه مورد تملک شهرداری قرار گرفت و نسبت به قرارداد ساخت مسکن ۳۳۰ واحدی مشارکتی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب ۲۳ پروانه ساختمانی با زیربنای کل ۳۵ هزار و ۵۸۰ متر مربع نیز اقدام کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با استقبال خوب شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی از بسته های تشویقی، بیش از ۵۰ پروانه ساختمانی و ۶۹ دستور تهیه نقشه در محله هادی آباد توسط شهرداری منطقه چهار صادر شد و این روند با سرعت قابل قبولی نیز ادامه دارد.