زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رئیس جمهور و برخی از وزرا خوشبختانه به این استان نگاه توسعه‌ای دارند، گفت: نقش آفرینی معتمدان و سران طوایف در حوزه فعالیت‌های اجتماعی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از معتمدان و ریش سفیدان سراوان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مقاومت از جمله شهید سیدحسن‌نصرالله، عنوان کرد: با وجود اقدامات دیوانه‌وار رژیم غاصب صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطین و لبنان و علیرغم تبلیغات استکباری دشمن و القای ناامنی اما رهبر معظم انقلاب بلافاصله روز بعد از اتفاقات با وجود همه تهدیدها با آرامش کامل جلسه با نخبگان کشور را برگزار و در گام بعد هم به اقامه نماز جمعه پرداختند و پیام این اقدامات شکوه اقتدار و آرامش و برای جبهه مقاومت انگیزه بخش بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیر خود تاکید کردند که اگر بخواهیم حرف ما در خصوص وحدت در سایر کشورها تاثیر داشته باشد باید وحدت را عملا در کشور خود نشان دهیم و همه مردم کشور و استان مخاطب این بیانات هستند.

رئیس جمهور و برخی از وزرا خوشبختانه به سیستان و بلوچستان نگاه توسعه‌ای دارند و فضا برای رشد و پیشرفت بیشتر استان فراهم است

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در گذشته در منطقه سراوان حضور داشتم و فضای همراهی و همکاری مردم به گونه‌ای بود که احساس نمی‌کردیم به لحاظ قومی و مذهبی با مردم اینجا متفاوت هستیم‌ و در دوره جدید حضور در استان هم این را تجربه کردیم و مردم در شرایط خیلی سخت هم محبت و دلدادگی خود را به نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب نشان دادند و حادثه شمسر سراوان تنها یکی از مصادیق است که دشمن به دنبال بود تا با سوءاستفاده از اتفاقات رخ داده آشوب ایجاد کند و در ادامه آن را به سایر نقاط کشور برساند اما مردم سراوان این آشوب را در نطفه خفه کردند.

وی اذعان کرد: از زمانی که کار را بر عهده گرفتم مسوولیت بخش‌هایی از کار را به اهل سنت واگذار کردیم، همین تجربه موفق را باید در مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان و شهرستان‌ها پیاده کنیم و برای پیشبرد و حل مشکلات اجتماعی یک جمع معتمد دور هم جمع شوند و به حل مشکلات بپردازند که در این صورت بسیاری از مشکلات در خود شهرستان حل خواهد شد و اگر مساله‌ای در شهرستان قابل حل نبود نبود همه جمع مطالبه‌گری داشته باشند تا مشکل حل شود.

آیت الله گفت: هنگامی که یک جمع معتمد حرف یکسان می‌زنند بهتر می‌توان به آن اعتماد داشت و به نوعی کار کارشناسی شده و بهتر می‌توان آن را مورد پیگیری قرار داد، چرا که سیستان و بلوچستان دارای مردمانی شریف، نجیب، صبور و شایسته خدمت بیشتر هستند و هر چقدر برای آن‌ها کار کنیم باز هم جای کار وجود دارد.

وی اظهار کرد: همواره برای حل مشکلات با رعایت عدل و انصاف پیگیری شده، در این مدت با هر دو طرف گفت‌وگوهایی داشته‌ام و البته انتظار از انتظامی و دستگاه قضا این بود که هر چه سریعتر برای رسیدگی به مسائل تلاش کنند و حتی در جلساتی هم از تأخیر ایجاد شده در کار گلایه کردم.

امام جمعه زاهدان افزود: انتظار از دستگاه قضا این است که حکمی را صادر کند که اگر کسی از اعضای خانواده خود او در این ماجرا آسیب می‌دید راضی می‌شد تا هیچ شائبه‌ای نباشد که بر اثر مسائل قومی و مذهبی حکمی که صادر نشده است.

وی گفت: رئیس جمهور و برخی از وزرا خوشبختانه به سیستان و بلوچستان نگاه توسعه‌ای دارند و فضا برای رشد و پیشرفت بیشتر استان فراهم است، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.