امام جمعه زاهدان: عاطفه و محبت برگ برنده در تربیت دانش آموزان است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: معلم باید برای دانش آموزان خود نقش پدری ایفا کرده و آگاه باشد که عاطفه و محبت برگ برنده در تربیت شاگردان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار فرهنگیان سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله، عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله یک عالم مجاهد و پرچم‌دار جبهه مقاومت بود و توانست در مقابل دشمنان ایستادگی کند و اسرئیلی که طی چند روز توانست در برابر چندین کشور عربی پیروز شود اما همین اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه نتوانست کاری پیش ببرد و مجبور به عقب نشینی شد و بعد این جنگ‌ها به ۲۲ روز و سپس به ۱۱ روز کاهش یافت و این شهید بزرگوار با شجاعت ایستادگی و نقش محوری خود را در محور مقاومت به خوبی ایفا کرد.

وی افزود: معلمان می‌توانند چنین نخبگانی را تربیت کنند و شما باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را شکرگزار باشید که سرنوشت شما را این گونه رقم زده و توفیق دارید تا در چنین جایگاهی خدمت کنید.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر نگاه شما به کار این گونه باشد دیگر مادیات روی آن تاثیر نخواهد داشت و اگر گوهر وجودی و ارزش کار خود را بدانید آن را با هیچ چیز عوض نخواهید کرد و باید شکر قولی و عملی داشته باشید و شکر عملی این است که از موقعیت خود بهترین استفاده و بیشترین تلاش را برای تربیت نسل جوان داشته باشید.

عاطفه و محبت به خرج دادن در حق شاگرد برگ برنده ما در تعلیم و تربیت دانش آموزان است، زمانی که یک انسان موفق را تربیت کنید برای شما خوشحال کننده خواهد بود

وی گفت: برای قدرشناسی و شکرگزاری باید مسائل را برای دانش آموزان تبیین کنید تا در حد و اندازه خودشان قدرت تجزیه و تحلیل پیدا کنند و این کار پیامبران است، باید بتوانید گنجینه عقلی و استعدادی که هست را شکوفا کنید.

آیت الله محامی ادامه داد: گاهی افراد دارای سطح علمی بالایی هستند اما قدرت عقلانیت نداشته، از توان تجزیه و تحلیل برخوردار نبوده و حتی در زندگی خانوادگی خود هم دچار مشکل هستند، بصیرت افزایی دانش آموزان به عهده معلمان است و زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید که دغدغه و دلسوزی داشته و برای دانش آموز احساس پدری و مادری کنید.

وی افزود: باید همچون پدر و مادری که برای فرزند وقت گذاشته و سعی دارند تا نیازهای مختلف فرزند خود را تامین کنند شما هم به همین شکل عمل کنید و دست فرزند که شاگرد شماست را بگیرید و پا به پا راه ببرید و به بینش سیاسی، اجتماعی و ابعاد مختلف تربیتی او بپردازید، وقتی شاگرد را فرزند خود بدانید در این صورت شاگرد هم این برخود معلم را فراموش نکرده و همه وجود خود را در اختیار معلم قرار می‌دهد.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: عاطفه و محبت به خرج دادن در حق شاگرد برگ برنده ما در تعلیم و تربیت دانش آموزان است و این کار با زحمت و سختی همراه خواهد بود اما نتیجه کار شیرین است و زمانی که یک انسان موفق را تربیت کنید برای شما خوشحال کننده خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha