گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را شهید امت‌ساز دانست و گفت: در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کرد اما امروز تمام مردم این کشور به برکت خون شهدای محور مقاومت، فداییان قدس هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: شکل‌گیری محور مقاومت حاصل خون فرماندهای و رهبران بزرگ آن از جمله سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله است.

وی ایستادگی مردم غزه را مهمتر از عملیات طوفان الاقصی برشمرد و گفت: ساکنان غزه با ۲ میلیون نفر جمعیت با وجود اینکه تاکنون ۴۰ هزار شهید دادند و ۱۰ هزار نفر زیرآوار بمباران رژیم غاصب صهیوینستی قرار دارند اما تردید بر دل خود راه ندادند و همچنان جان فدای آزادی قدس شریف هستند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به خطبه‌های دشمن شکن رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه هفته گذشته تهران افزود: آغاز صدور واقعی انقلاب اسلامی از خطبه‌های رهبری و بیان گفتمان مقاومت است و حضور پرشور مردم در این نمازجمعه به عنوان یک رزمایش بزرگ برای نشان دادن استحکام امت اسلامی شناخته می‌شود.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: از مردم افغانستان، ایران، عراق و اردن تا مصر همه باید یک تئوری بر آنان حاکم باشد و آن هم گفتمان جهانی مقاومت مد نظر رهبر معظم انقلاب است که حاصل آن زمینه سازی یک امت نو در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به تبلیغات در شبکه‌های معاند و نوچه‌های آنان در داخل در رابطه با جریان غزه و سعی در مظلومایی برای رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نشان دادن عنکبوتی بودن خانه صهیونیسم، ضربه فنی شدن جامعه یهودیان، افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی در افکار عمومی دنیا و اعلام حمایت مردم کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی از غزه و آشکار شدن خیانت برخی کشور مرتجع منطقه از مهمترین دستاوردهای جریان هفت اکتبر تا به امروز است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به چند کشور منطقه بیان کرد: سیدعباس عراقچی در این سفرها مواضع دیپلماسی ایران را شجاعانه در حمایت از غزه بیان و تاکید کرد در صورت حمله قبل از رسیدن موشک‌های آنها به خاک کشور پاسخ خواهیم داد.

حجت الاسلام ترابی همچنین سفر رییس جمهوری به ترکمنستان را عمل به توصیه‌های رهبری مبنی بر ادامه راه شهید خدمت در تعامل با کشورهای دنیا برشمرد و گفت: رییس جمهور برای شرکت در مراسم بزرگداشت شاعر فرخنده قوم ترکمن که اشعار وی مایه انسجام وحدت و محور اخلاق و معنویت در جامعه و محبت به اهل بیت(ع) است به این کشور سفر کرد.