کنگاور- ایرنا - استادسرای حوزه علمیه امام خمینی شهرستان هرسین با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از مسوولان استانی و محلی در این خطه شرقی استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) «هرسین» روز جمعه در حاشیه افتتاح این استادسرا به خبرنگار ایرنا گفت: این استادسرا بیش از یکهزار مترمربع مساحت دارد که عملیات ساخت آن یک سال طول کشیده است.

حجت‌الاسلام حسن عبدی با بیان اینکه استادسرای حوزه علمیه «هرسین» با ۹ واحد در سه طبقه ساخته شد، افزود: اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تامین شد.

وی ادامه داد: ۶ واحد ۱۲۰ متری این مجتمع برای اسکان اساتید و سه سوئیت نیز برای میهمانان در نظر گرفته شده و دارای تاسیسات جانبی رفاهی است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) «هرسین» یادآور شد: برای تکمیل محوطه‌سازی این مجموعه رفاهی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این باره قول مساعد داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه سفر یکروزه خود به «هرسین» از حوزه علمیه خواهران این شهرستان نیز بازدید و از نزدیک مشکلات واحدهای تجاری و راهکارهای منابع پایدار مالی این حوزه علمیه را بررسی و راهکارهایی مطرح کرد.

آیت‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه و حجت‌الاسلام ایرانی مدیرکل حوزه علمیه استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور را همراهی کردند.

آیات عظام نجفی، حجتی و کاظمی(ره) سه عالم بزرگ شهرستان هرسین در گذشته بودند که اجازه اجتهاد خود را از علمای نجف گرفته و در شهر هرسین اقامت کرده بودند؛ این علما در روستاهای مختلف شهرستان به تبلیغ و پاسخ به مسائل شرعی می‌پرداختند.

شهرستان هرسین با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.