شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستند

کنگاور- ایرنا- مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور شهدا را اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت خواند و گفت: شهدا با نثار جان خویش به جامعه بشری حیات بخشیدند و نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها موجب حیات جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید سنایی‌مهر عصر چهارشنبه در مراسم یادواره چهار شهید روحانی شهرستان کنگاور که در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمود "زنده‌نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، تصریح کرد: عزت و سربلندی هر جامعه‌ای به مفاخر و قهرمانان آن جامعه است لذا ما وظیفه داریم با زبانی گویا و جذاب این مفاخر را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی اذعان داشت: نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده است اگر با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنا نشود یقیناً دشمنان اسلام و انقلاب برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن‌ها را با فرهنگی که در تقابل با فرهنگ شهداست، آشنا خواهند کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کنگاور تأکید کرد: یقیناً ادامه راه شهدا و استمرار حرکت آن‌ها به این است که آرمان مقدس شهدا بی‌عقبه و ابتر نماند.

وی با بیان اینکه هنوز جامعه ما از عطر حضور ایثارگران و همرزمان شهدا متنعم است، عنوان کرد: بهترین شیوه برای معرفی شهدا و ایثارگری آن‌ها این است که رزمندگان و همرزمان شهدا، خاطرات آن‌ها را به صورت شفاهی و مکتوب، به نسل‌های بعد منتقل کنند.

سنایی‌مهر یادآور شد: هنرمندان با زبان ماندگار هنر، اعم از فیلم، تئاتر، شعر، نقاشی و دیگر عرصه‌های هنری می‌توانند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کنگاور در زمان دفاع مقدس یعنی بالغ بر یک پنجم جمعیت آن زمان در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند. تاکنون ۴۴۰ شهید گلگون کفن از این دیار تقدیم انقلاب، اسلام، امنیت و سلامت شده است.

شهیدان آیت الله بهاالدین محمدی عراقی(شهید ترور)، حاج رضا رحمتی زاده نخستین شهید شاخص کشوری، محمدرضا قلیوند(فرماندار)،رضا گودینی(همرزم شهید همت)، شهید طیبه زمانی(اولین شهیده استان کرمانشاه) و مراد عباسی فر(همرزم حاج قاسم سلیمانی) از شهدای شاخص شهرستان کنگاور هستند.

شهرستان کنگاور از جمعیت حدود ۸۵ هزار نفری برخوردار است و در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha