تهران- ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تخریب بیمارستان ۵۶ تخت خوابی هلال احمر ایران از سوی رژیم غاصب اسرائیل در سوریه، این اقدام را جنایت جنگی خواند و گفت:‌ اقدامات بشردوستانه را به تعویق نمی‌اندازیم و مجدد یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ زدگان لبنان برپا می‌کنیم و به خدمات خود به مردم جنگ‌زده لبنان ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند صبح شنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بمباران بیمارستان هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه، افزود: گزارش تمام اقدامات خلاف موازین بشردوستانه رژیم غاصب اسرائیل را جمع آوری کرده و به دادستان بین الملل ارائه کردیم؛ این کار را برای جنایات این رژیم در غزه نیز انجام دادیم و ٨۶ کشور را همراه خود کردیم. در صدد هستیم برای لبنان این کار را با کشورهای بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه گفت: این موضوع جنایات جنگی محسوب می شود و مسئولان هلال احمر و صلیب سرخ جهان باید از کیان و حرفه خود حفاظت کنند چراکه در آینده فرزندان ما در این خصوص از ما سوال خواهند کرد.

کولیوند درباره برگزاری مجمع جهانی صلیب سرخ که چهارم آبان امسال برگزار می شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم کشورهای بیشتری را در این خصوص همراه کنیم زیرا رژیم غاصب اسرائیل همه جنایات را در غزه و لبنان انجام داده و این مناطق را به نمایشگاه جنایات جنگی تبدیل کرده است و صلیب سرخ جهانی در این باره باید هرچه زودتر ورود کند.

وی درباره ویژگی‌های بیمارستان هلال احمر که مورد تجاوز رژیم غاصب قرار گرفته است، گفت: این بیمارستان ۵۶ تخت خواب و تمام بخش‌های بیمارستانی مانند ccu, ICU و اتاق های جراحی را داشت و آماده بهره برداری بود که مورد اصابت قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اقلام دارویی مورد نیاز که در این بیمارستان از بین رفت، افزود: در این بیمارستان اقلام زیستی و غذایی، آمبولانس که به شدت مورد نیاز بود از بین رفت.

کولیوند از تجهیز یک بیمارستان جدید دیگر که با فاصله ۴٠ کیلومتری از این بیمارستان قرار دارد خبر داد و گفت: در حال تجهیز این بیمارستان هستیم و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

ثبت‌نام بیش از ٨٠٠٠ هزار متخصص برای اعزام به لبنان

وی از ثبت‌نام بیش از ٨٠٠٠ هزارمتخصص برای اعزام به لبنان خبر داد و افزود: اکنون در حال ثبت‌نام و ساماندهی این افراد برای اعزام هستیم. از همه مهمتر کمک‌های مردمی است که مردم به ۹۹۹۹۹ بانک ملی و کمک‌های غیرنقدی را به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند و هلال از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی کمک‌ها را به مردم لبنان می‌رساند.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال و پیشروی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای اهداف انسان‌دوستانه خود به منظور کاهش آلام بشری آوارگان و غیرنظامیان آسیب‌دیده از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه کشور لبنان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی ۵۶ تخت‌خوابی در مرز کشور سوریه کرد که متاسفانه این بیمارستان به همراه انبار دارویی آن شامگاه چهارشنبه ۱۸ مهر با حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور کامل در آتش سوخت.