مشهد- ایرنا- استاندار جدید خراسان رضوی گفت: پاکدستی، جدیت، پشتکار، سلامت و صداقت در کار، مردم‌داری و خدمت صادقانه به مردم از جمله محورهای اصلی ماست و از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا غلامحسین مظفری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی در مشهد افزود: خراسان، پرچمدار اصیل تمدن ایرانی - اسلامی بوده و هست و مناظرات امام رضا(ع) با جریان‌های مختلف می‌تواند سرمشق وفاق میان جریان‌ها باشد.

وی با بیان این که باید مدیریت علمی و دقیق را برای حل مسایل و موضوعات به کار گرفت ادامه داد: تعامل با اندیشمندان، نخبگان و اندیشه ورزان مهم است و به مدیریت چابک و هوشمند نیاز دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه بهزیستی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و بحران‌هایی داریم که باید به قید فوریت به آن‌ها بپردازیم چون ما مسوولیت داریم و حواله کردن حل مشکلات به تشکیل جلسات و شوراهای مکرر، کاری را حل نمی کند.

مظفری افزود: پشتیبان مدیران سالم با جسارت و با شهامت در حل مشکلات مردم هستیم و خود را مکلف می دانیم خدمت صادقانه را به معنای واقعی در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ارتقای زیرساخت‌ها، توسعه استان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله محورهای دوران کاری و مسوولیت ما در خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید آزاد راه‌های مختلف داشته باشیم و تفاهمنامه های مختلف در بخش زیرساخت های ریلی باید به مرحله اجرا برسد.

مظفری افزود: نوع نگاه به توسعه مهم است و نگاه اقتصادی باید بر نگاه سیاسی اولویت داشته باشد و باید از همه ظرفیت هم برای استفاده از بودجه استفاده کرد.

وی با بیان این که گردش مالی اقتصاد غیررسمی در مرز دوغارون سه برابر بودجه خراسان رضوی است اظهار کرد: می‌توان با توجه به این موضوع صندوق توسعه منطقه ای راه انداخت.

استاندار خراسان رضوی گفت: دیپلماسی اقتصادی در این منطقه مهم است و باید در مسایل اقتصادی منطقه حضور مستقیم داشته باشیم از این رو نمایندگان بخش خصوصی باید در سفرهای مقامات به کشورهای هم مرز حضور داشته باشند.

مظفری افزود: تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در رفع مشکلات از دیگر محورهای کاری ما در دوران مسوولیت جدید است و در انتخاب مدیران هم افراد باتجربه و توانمند و باورمند به گفتمان دولت استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید اتاق فکر تخصصی در حوزه های مختلف داشته باشیم و پارلمان زنان را در استان تشکیل دهیم تا مشارکت جدی و عملی بانوان در مسایل خودشان رخ دهد همچنین تشکیل مجمع مشورتی استانداران را باید سرعت دهیم و از تجربیات معاونان و فرمانداران گذشته استفاده کنیم و دبیرخانه مجمع نمایندگان ادوار هم تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی روز شنبه در سالن شهدای سلامت در مشهد با حضور وزیر کشور برگزار شد.

چهارشنبه گذشته در نشست هیات دولت «غلامحسین مظفری»، به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

مظفری متولد سال ۱۳۴۷ در روستای "مظفرآباد" شهرستان نیشابور است که به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و مدیری اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود.

وی دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه است که در سال‌های ۷۷ تا ۷۹ و همچنین ۹۳ تا ۹۵، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بوده است و در حدفاصل این ۲ مقطع از سال ۸۳ تا ۸۷ نماینده شهرستان نیشابور در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است.

مظفری از سال ۹۲ تا ۹۳ مدیرعاملی بانک شهر را برعهده داشت و از سال ۹۷ تا ۹۹ نیز مدیرعامل منطقه آزاد کیش بود و فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر و عضویت در هیات مدیره بانک شهر از دیگر سوابق اقتصادی این مدیر پرکار در سال های پیش است.

پیش از مظفری، یعقوبعلی نظری، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع)، سکان استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم را در دست داشت.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار دارد.