شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۱۱ مجتمع بین راهی طی سه سال گذشته در محورهای این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دومنظوره(مجتمع و تیر پارک) میامی افزود: مجتمع‌های رفاهی و خدماتی باید با اولویت رفاه، آسایش و استراحت مسافران ایجاد شود و به جایگاه سوخت‌رسانی بسنده نشود.

وی با اشاره به اعطای بسته‌های حمایتی به سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، ابراز کرد: ایجاد اشتغال و تولید ثروت و انجام مسوولیت اجتماعی از جمله اقدام‌های ارزشمند سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ماندگاری و رفع خستگی مسافران در این مجتمع‌های بین‌راهی موجب کاهش تصادفات می‌شود، اظهار کرد: بیشترین تصادفات در محورهای این استان واژگونی وسایل نقلیه است که این امر از خستگی رانندگان حکایت دارد و مجتمع‌های بین‌راهی برای رفع خستگی و استراحت کوتاه مسافران بسیار مفید است.

هاشمی بر همکاری و مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی در موفقیت و توسعه مجتمع ‌های خدماتی و رفاهی تاکید کرد.

شرکت‌های بیمه‌ای به ساخت مجتمع‌های بین راهی ورود کنند

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: ساخت این مجموعه که سال‌ها به تعویق افتاده بود، توسط سرمایه‌گذار به پایان رسید و در خدمت زائران امام هشتم(ع) قرار گرفت.‌

احمد عجم افزود: ایجاد این مجتمع فرصت بسیار خوبی برای مردم استان سمنان و به ویژه شهرستان میامی به منظور خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان سمنان جاده‌محور است، اظهار کرد: وجود مجموعه‌های رفاهی و خدماتی در استان سمنان در کاهش تصادفات، آرامش زائران و مسافران و همچنین در اقتصاد مردم موثر است.

عجم با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای در خصوص احیا و راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی پیش‌قدم شوند، ابراز کرد: شرکت‌های بیمه‌ تلاش کنند تا از این طریق از خسارت‌های جانی و مالی مسافران کاسته شود.

نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: سالاانه میلیون‌ها تردد از جاده‌های استان سمنان انجام می‌شود که حتی نگاهداشت یک درصد از این جمعیت موجب رونق اقتصادی چشمگیر استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دو منظوره (مجتمع و تیر پارک)، بازدید از مجتمع هفت و هشت دهم هکتاری و ۱۱ و پنج دهم هکتاری نگین( طرح نهضت مسکن ملی) با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، احمد عجم نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمود رستمی امام جمعه موقت میامی، جمعی از مدیران کل اجرایی استان سمنان، مدیران اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان میامی انجام شد.

شهرستان میامی با ۲ بخش کالپوش و مرکزی و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.