تامین آب پایدار برای ۲۴ روستا از ۵۴ آبادی نیازمند آبرسانی با تانکر در سمنان

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۵۴ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شدند که برای ۲۴ روستا در نقاط مختلف آب آشامیدنی پایدار تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست با روسای شورای اسلامی بخش و منتخب عشایر استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افزود: از ۵۴ روستایی که با تانکر آبرسانی می شدند، بالغ بر ۲۴ روستا به آب آشامیدنی پایدار دست یافتند و تلاش می‌شود برای بقیه روستاها نیز این اقدام به ثمر بنشیند.

استاندار سمنان گفت: موارد، مسائل، مشکلات و دغدغه های روسای شورای اسلامی بخش روستاها و عشایر استان سمنان به صورت ویژه بررسی، پیگیری می‌شود و در حد توان به منظور تامین رفاه و آرامش این قشر رسیدگی می‌شود.

تامین آب پایدار برای ۲۴ روستا از ۵۴ آبادی نیازمند آبرسانی با تانکر در سمنان

وی اهالی روستایی و عشایر را انسان‌های صادق، وفادار و یار و همراه نظام و انقلاب اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: این قشر افرادی متدین، تلاشگر و زحمتکش و از قشر تولیدکننده کشور محسوب می‌شوند.

وی تلاش و اقدام برای رفع مسائل و مشکلات و موارد پیش روی عشایر و روستائیان استان را باعث افتخار و ضروری برشمرد و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود تا روستاها از حالت خوش‌نشینی دور شوند و به پایگاه‌های تولید پول و ثروت، فرصت‌های شغلی و انواع محصولات مختلف تبدیل شود.

استاندار سمنان افزود: توجه به روستاها و همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال، باعث جلوگیری از مهاجرت، خالی از سکنه شدن روستاها، جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها و تقویت اقتصاد روستا می‌شود.

در این نشست محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی و تعدادی از روسای شوراهای اسلامی بخش و نمایندگان جامعه عشایری استان حضور داشتند و به بیان مسایل و مشکلات این قشر پرداختند.

روز ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha