بجنورد- ایرنا- رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: یک سوم از ۸۳ هزار مساجد کشور امام جماعت ندارند و این شرایط زنگ خطری برای مردم، متولیان فرهنگی و دینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کمال خداداده روز شنبه در همایش استانی گرامیداست ۱۹ مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی در مساجد باید منسجم و برنامه ریزی شده باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار مسجد در کشور بدون امام جماعت است افزود: حضور امامان جماعت در مساجد یک ضرورت است و این کمبودها باید جبران شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد ادامه داد: فعالیت های تشکیلاتی باید در مساجد رونق گیرد و و این اماکن مهم باید از بی برنامگی وو جزیره‌ای عمل کردن خارج شود.

حجت الاسلام خداداده ضمن گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی گفت: سفر تاریخی ایشان در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ پر برکت بود و تحول بزرکی را در منطقه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ایشان گفتمان مسجدمحوری را در سفر به استان خراسان شمالی پایه ریزی کردند و ضرورت دارد تا متولیان فرهنگی به این موضوع بیش از این رسیدگی و مشکلات مرتبط با مسجد را برطرف کنند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد بر فعالیت های فرهنگی، دینی و تبلیغی در جامعه تاکید کرد و افزود: رویکرد تبلیغ باید توسط فعالان فرهنگی مساجد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این رویه با حوزه هنر در ارتباط باشد.

وی یادآور شد: گرچه آموزه های دینی به تربیت کودکان در مساجد تاکید کرده ولی این موضوع در حال حاضر کمرنگ شده است.

حجت الاسلام خداداده عنوان کرد: مسوولان مساجد نسبت به حضور کودکان کمتر مدارا می کنند در حالی که به این مهم بسیار در آموزه های دینی سفارش و تاکید شده است.

وی به موضوعات امروز جهانی و مظلومیت مردم فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: مسجد محور مقاومت در برابر ظلم و جنایت است.

همایش استانی گرامیداست ۱۹ مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی درامامزاده سیدالعباس(ع) بجنورد برگزار و در این آیین از تعدادی از فعالان مساجد استان تقدیر شد.

رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند که این سفر هشت روزه و مصوباتی که در جریان این سفر برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های این خطه صورت گرفت، سرآغاز شکوفایی و توسعه این استان شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.