۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85587038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی، باب الرضا در سوگ امام مهربانی‌ها

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبر: 85587038
خراسان شمالی، باب الرضا در سوگ امام مهربانی‌ها

بجنورد- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، مراسم عزاداری و دسته روی سوگواران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در بجنورد مرکز خراسان‌شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار بجنورد در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) از محل هیات های عزاداری به سمت بارگاه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) حرکت و آیین عزاداری را در این مکان مذهبی برگزار کردند.

این آیین با حضور پرشور اقشار مختلف مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک برگزار شد و در پیشاپیش آنان شماری از مدیران و روحانیون نیز حضور داشتند.

مردم مومن خراسان شمالی از شب گذشته با اجتماع در مساجد، تکایا، حسینه ها و اماکن متبرکه ضمن دعا و نیایش به پیشگاه خداوند منان بار دیگر ارادت و عشق خود را به ائمه اطهار (ع) بروز دادند.

خراسان شمالی در سوگ امام مهربانی‌ها

همچنین از چند روز گذشته، تمامی خیابان ها، معابر، مساجد و برخی منازل مسکونی بجنورد، سیاهپوش و مجالس روضه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت در جای جای مناطق شهری و روستایی این استان برپا شده است.

به این مناسبت پرچم‌های سیاه در اماکن عمومی و معابر مناطق شهری و روستایی این استان به اهتزاز درآمد و آیین های عزاداری در اکثر مساجد، حسینیه ‌ها و اماکن مقدسه این خطه برپا شده است و مردم با حضور در این مراسم در غم شهادت هشتمین ستاره پرفروغ آسمان امامت، اشک ماتم می ریزند.

به گزارش ایرنا نظیر این مراسم سوگواری از سوی محبان حضرت رضا (ع) و شیفتگان اهل بیت پاک پیامبر (ص) در شهرستان های شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه نیز برپا شده است.

خراسان شمالی در سوگ امام مهربانی‌ها

در چند روز اخیر استان خراسان شمالی، به عنوان دروازه شرقی بارگاه قدسی حضرت ثامن الحجج (ع) پذیرای دهها هزار زایر پیاده و سواره آستان نورانی آن حضرت بوده است که از مسیر این استان راهی مشهدالرضا (ع) شده بودند.

همچنین در هفته اخیر افزون بر ۴۰ هزار نفر از مردم این استان در قالب هیات های مختلف به صورت پیاده و سواره برای شرکت در آیین های عزاداری آخر ماه صفر، راهی مشهد مقدس شده اند

یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha