تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه تشکل‌های دانشجویی به عدالت و بدون تبعیض باید تریبون داشته باشند، زمان مناسب آن نیز روز ۱۶ آذر است.

حسین سیمایی صراف امروز (شنبه) بعد از پایان مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد دلیل وقت ندادن به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برای سخنرانی در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور اظهار داشت: همه تشکل‌ها به عدالت و بدون تبعیض باید تریبون داشته باشند و فرصت مناسب آن نیز روز ۱۶ آذر است. امروز جشن شروع سال تحصیلی است، در این روز همیشه و طبق سنت ۴۰ ساله استادان، مدیران دانشگاهی، رتبه‌های برتر دانشگاهی و خانواده‌های آنها حضور داشتند.

وی در حاشیه این مراسم که در دانشگاه تهران برگزار شد، ادامه داد: بنابراین هر جلسه‌ای اقتضائاتی دارد، کارمندی، دانشجویی و استادی جلسات جدا دارد و محترمانه برگزار می‌شود. ما ۱۶ تشکل دانشجویی داریم و اگر بخواهیم به همه تشکل ها تریبون بدهیم باید نصف روز را در اختیار آنها بگذاریم. اما معمولا بقیه حضار با چنین جلساتی همراهی نمی‌کنند. بنابراین جلسه دانشجویی باید مختص او باشد، زیرا استادان و مدیران دانشحویی دغدغه و مساله مشترک با دانشجو ندارند.

وزیر علوم با اشاره به اتفاقاتی که در آیین آغاز سال تحصیلی رخ داد (اعتراض یکی از حاضران در مراسم نسبت به ندادن وقت برای بیان درخواست‌هایش و قطع کردن سخنان رئیس‌جمهور)، گفت: امروز جشن آغاز سال تحصیلی بود و این جشن طبق سنوات قبل همواره متشکل از استادان، دانشجویان و رتبه‌های برتر، طبق سنت ۴۰ ساله به همین ترتیب امروز برگزار می‌شود.

سیمایی صراف افزود: برخی اگر حسن‌نیت داشته باشند و بخواهند حرف‌هایشان شنیده شود باید در جلسات خاص خود شرکت کنند، اینکه یک تشکل دانشجویی بگوید نماینده همه تشکل‌هاست درست نیست.

وی اظهار داشت: قطعا ۱۶ آذرماه همه مدیران دانشگاهی در صحن دانشگاه‌ها حضور دارند و افراد می‌توانند صحبت کنند، تاکنون نیز معاونت فرهنگی و دانشجویی جلسات متعددی با دانشجویان داشته است اما متاسفانه امروز شاهد بودیم رئیس‌جمهوری با همه مشغله‌ای که داشتند در این مراسم حاضر شدند اما متاسفانه دیدیم چه وقایعی رخ داد.

وزیر علوم مطالبات دانشجویی را یک فرصت و ظرفیت برشمرد و گفت: معتقدیم کار دانشجو باید به خود دانشجو واگذار شود، به دنبال توسعه نشاط و شادابی در دانشگاه هستیم و امیدواریم با منابع موجود بهترین خروجی‌ها را داشته باشیم.

سیمایی صراف خاطرنشان کرد: همه ما در خدمت مردم هستیم، رئیس‌جمهور روزانه ۱۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کند و ما نیز کمتر از ۱۵ ساعت کار نمی‌کنیم و همه اینها به خاطر رشد علم و توسعه دانشگاه و رفاه دانشجو و استاد است و کار شخصی در دفتر نداریم.

وی تصریح کرد: به ما فرصت دهند، الان یک ماه و یک ماه و نیم است که مستقر هستیم با توجه به مطالباتی که امروز مطرح شد لازم است ارزیابی شود و به وجدان خودمان رجوع کنیم که در این یک ماه، یک ماه و نیم چه کاری انجام شده است.

به گزارش ایرنا، در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی آموزش عالی در دانشگاه تهران مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن حاجی‌ میرزائی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مهدی سنایی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاونان وزارت علوم، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و شمار دیگری از روسای دانشگاه‌ها و استادان برجسته دانشگاه‌ها حضور داشتند.