رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی لنگرود از کشف انبار لوازم خانگی با ۶۷۰ قلم انواع لوازم خانگی فاقد مدارک مثبته گمرکی به ارزش بیش از ۷۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ ارسلان صبح زاهدی روز شنبه اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فروش لوازم خانگی قاچاق در یک واحد صنفی در شهرستان لنگرود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی لازم و احراز صحت موضوع با هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان اداره صمت به مکان مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی از کشف ۶۷۰ لوازم خانگی فاقد مدارک مثبته گمرکی در بازرسی از انبار این مغازه خبر داد و افزود: متصدی ۴۶ ساله این واحد صنفی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صبح زاهدی با اعلام اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را ۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: واحد صنفی متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

کشف چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بندرانزلی

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، سرهنگ امیر وهاب زاده فرمانده انتظامی بندرانزلی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی در رابطه با تولید ارز دیجیتال در منزل مسکونی واقع در یکی از خیابان های این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ پس از بررسی های تخصصی و میدانی و اطمینان از صحت گزارش های واصله، با هماهنگی قضائی به محل اعزام، که در بازرسی از مکان مورد نظر چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: در این رابطه متهم ۳۴ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

پایان شرارت و جولان اراذل و اوباش رشت

همچنین به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رشت از دستگیری ۶ نفر از اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ قبضه انواع سلاح سرد و یک قوطی افشانه دفاع شخصی غیرمجاز از این متهمان کشف شد.

سرهنگ عیسی روشن قلب در ادامه افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان رشت با اشراف خبری از قصد نزاع و درگیری دسته جمعی چند نفر اراذل و اوباش در محدوده کوی محله حسینی رشت مطلع شده و در این راستا بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع و برخورد با این افراد به محل موردنظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت بیان کرد: پس از حضور ماموران پلیس اطلاعات، کلانتری ۱۴ و یگان امداد رشت در آدرس محل وقوع جرم، ۶ نفر اراذل و اوباش نوظهور که موجب ارعاب شهروندان و برهم زدن نظم عمومی شده بودند را زمین گیر و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی بازرسی از خودروهای این افراد تعداد ۱۴ قبضه سلاح سرد و یک قوطی اسپری فلفل غیرمجاز کشف و ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت متهمان توقیف شد، ضمن اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی دراختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.