بجنورد-ایرنا- مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی با بیان اینکه یکهزار و ۲۳۶ باب مسجد در استان وجود دارد، گفت: ۲۸۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در این خطه فعال است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد خانی روز شنبه در همایش استانی گرامیداست ۱۹ مهر، سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی اظهار کرد: تعداد مساجد خراسان شمالی نسبت به سرانه جمعیتی مناسب است اما با توجه به پراکندگی های جمعیتی در شهرهای استان کمبود مسجد وجود دارد.

وی افزود: اکنون تنها در ۲۸۰ مسجد این استان امام جماعت وجود دارد که در این زمینه نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی نداریم و باید توجه ویژه ای به این امر شود.

حجت الاسلام خانی با اشاره به حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این کانون ها انواع برنامه های فرهنگی و هنری را برای اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان برگزار می کنند که تداوم این برنامه ها و برگزاری هرچه بهتر آن نیازمند حمایت های ویژه است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان‌شمالی نیز مسجد را رسانه مقتدر و رسا دانست و گفت: رونق مساجد بی تردید موجب دوری جامعه از آسیب ها و بالندگی آن خواهد شد.

تقی صادقی افزود: آموزه های تاریخی و دینی نیز گویای آن است که افراد تاثیرگذار جامعه در مساجد تربیت و رشد یافته اند.

وی با گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی گفت: سفر مقام معظم رهبری به این استان کم برخوردار برکات زیادی داشت و همچنین گفتمان هایی نیز در این سفر حول محورهای مختلف شکل گفت.

۹ هزار فعال در حوزه های دینی، قرآنی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد خراسان شمالی فعال هستند.

خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد واقع در شمال شرق کشور است.