بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر در نیمه نخست امسال آموزش های مهارتی در این استان فراگرفتند.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعهد امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برای آموزش متقاضیان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت است که نیمه نخست امسال ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار نفر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: ۴۵۱ تنوع دوره فنی و حرفه‌ای در شش ماه نخست امسال در ۱۵ کارگاه با حضور ۱۴ هزار و ۶۲۶ نفر اجرایی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال هشت دوره ویژه حاشیه‌نشینی شهرها، محیط‌های واقعی کار ۳۶۱ دوره، ۳۶ کارگاه آموزشی در زندان‌ها و ۱۷۳ دوره در پادگان‌های نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

دراهکی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی سیار و ثابت در شهرها و روستاها، جوار بین صنایع و کارگاهی، تحت پوشش نهادهای حمایتی و دانشگاه‌های این استان تشکیل شد که یکهزار و ۱۹۹ دوره در ۴۵۱ حرفه به جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۳۴ دوره ویژه دانشجویان در ۲۴ حرفه با مشارکت ۴۸۷ نفر برگزار شد که ۶۶ هزار و ۶۵۸ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تعهد سالانه آموزش مهارتی دانشجویان استان را ۲۱۵ نفر ساعت اعلام و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۳۱ درصد عملکرد سالانه گروه هدف محقق شده است.

دراهکی گفت: همچنین نیمه نخست امسال به یک‌هزار ۴۷۶ دانش‌آموز استان بوشهر در قالب ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی افزود: امسال در مجموع ۲۴۵ هزار نفر ساعت به دانش‌آموزان استان حرفه‌آموزی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: برای سربازان وظیفه در پادگان‌های نظامی و انتظامی ۱۷۷ دوره مهارتی در قالب ۵۶۶ هزار نفر ساعت با حضور ۳ هزار و ۵۰۵ نفر تشکیل شد.

دراهکی تصریح کرد: ۵۳۶ زندانی در استان بوشهر در ۳۱ دوره در زندان‌ها ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد.

وی آموزش به افراد معلول، زنان سرپرست خانواده، آسیب‌دیدگان اجتماعی، معتادین بهبودیافته، ساکنان مناطق روستایی، عشایری، زنان خانه‌دار، پناهندگان و اتباع خارجی، کودکان کار و خیابانی را از دیگر برنامه‌ها در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

دراهکی یادآور شد: در این استان تعداد ۳۰۸ آموزشگاه‌ دارای مجوز مهارت‌آموزی است.

وی اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها ۴۰ درصد تعهدات مورد نظر در عرصه مهارت‌آموزی شامل ۱۸۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۶۸ آموزشگاه در حوزه برادران و ۵۳ آموزشگاه به صورت دو منظوره فعالیت آموزشی ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۶۱۳ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف فعال بود و در این مدت یک‌هزار و ۵۸۶ نفر در آزمون تخصصی پایان دوره قبول و موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.