اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اعزام کاروان راهیان نور سرمایه‌گذاری فرهنگی است و نباید به آن از جنبه هزینه‌بر بودن، نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در نشست هماهنگی راهیان نور استان مرکزی، افزود: اگر در این بخش، هزینه پرداخت شود از سایر هزینه‌ها در بخش‌های دیگری جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه اردوهای راهیان نور از دانشجویان و دانش‌آموزان گرفته می‌شود و بخشی را هم آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان متقبل می‌شوند.

استاندار مرکزی گفت: بهتر است، هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان در این اردو در سال جاری افزایش نداشته باشد و سازمان‌های حمایتی هزینه‌های اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود را پرداخت کنند.

مخلص‌الائمه افزود: هفت فرمانداری استان که مشخص شده‌اند بخشی از هزینه زیرساخت در اردوگاه‌های راهیان نور را بپردارند.

وی بیان کرد: لازم است از تجربه ساخت زائرسرای مردم استان مرکزی در مشهد مقدس در ساخت اردوگاه‌های راهیان نور هم استفاده شود این زائرسرا، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

استاندار مرکزی گفت: ایمنی سفر و حمل و نقل جاده‌ای برای اعزام کاروان راهیان نور مورد توجه باشد تا این سفر بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شود.

فرمانده سپاه روح‌الله هم گفت: راهیان نور، فناوری نوین فرهنگی است که تداوم آن موجب بهره‌وری موثر در تحول دانش‌آموزان و دانشجویان است.

سردار «مرتضی عمومهدی» افزود: دانش‌آموزی که برای تفریح در این سفر همراه می‌شود پس از بازگشت متحول شده و می‌توان در مدت کوتاه و با هزینه اندک، بهره‌برداری بزرگ فرهنگی اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان مرکزی برای اعزام راهیان نور اعلام آمادگی کرده‌اند تا از مشارکت دستگاه‌های مختلف استفاده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: پیش بینی شده امسال ۱۲ هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

سردار عمومهدی افزود: هزینه هر نفر برای حضور در راهیان نور ۲۰ میلیون ریال است و این هزینه در مقابل اثرات فرهنگی، بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اعزام راهیان نور و ۲۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی و اتمام زیرساخت‌ها در اردوگاه‌های محل اسکان ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: شایسته است برای تامین هزینه‌ راهیان نور، از ظرفیت صنایع بزرگ استان استفاده شود.

سردار عمومهدی افزود: ۱۵ هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی به راهیان نور اعزام شدند که هفت هزار نفر از آنها دانش‌آموز و ۲ هزار نفر هم دانشجو بودند.

وی بیان کرد: سه اردوگاه برای اسکان راهیان نور استان مرکزی در اندیشمک، اهواز و خرمشهر تدارک شده است.