تهران بزرگ - ایرنا- سازمان زیباسازی پایتخت اعلام کرد: همزمان با هفته فرهنگی تهران، ویدئومپینگ سه بُعدی تهران قدیم و جدید روی برج میدان آزادی پایتخت اکران شد.

به گزاش ایرنا، در این اکران سه بُعدی از تصاویر شاخصی از تهران قدیم و دستاوردهای سال‌های کنونی این کلانشهر همچون، مترو، پل طبیعت و نورافشانی استفاده شده است.

براساس اعلام سازمان زیباسازی شهر تهران، این اکران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت هفته فرهنگی تهران انجام شد.

اخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو تهران

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه از أخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو در ایستگاه هلال‌احمر خبر داد و گفت: پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر با همکاری و مساعدت همه‌جانبه شهرداری منطقه ۱۱ صادر شده و آماده واگذاری برای تامین هزینه‌های احداث خطوط مترو است.

میثم نوروزیان اظهار کرد: مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر واقع در ایستگاه هلال‌احمر در خط ۷ مترو در محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تعریف شده است. زیربنای کلی این مجتمع ایستگاهی ۲۳ هزار و ۹۸۴ مترمربع است که ۲ هزار و ۱۷۸ مترمربع به بخش تجاری، هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش رستوران، هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش تفریحی و ۴ هزار و ۲۵۶ مترمربع به بخش اداری اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، مجتمع‌های ایستگاهی بخشی از طرح TOD هستند که به‌عنوان مراکز جدید فعالیت مدرن و پهنه‌های مستعد و رو به توسعه شهری، محدوده‌هایی از پهنه‌های کار و فعالیت شهر را در بر می‌گیرد که در شعاع ۸۰۰ متری ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌منظور ارائه انواع خدمات تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی به شهروندان شکل می‌گیرد.

این مجموعه‌ها می‌توانند با ترکیب صحیح کاربری‌ها، ضمن پایین آوردن حجم سفرهای شهری و ایفای نقشی تعیین کننده در توسعه، نظام بخشی و اصلاح ساختار شهر و سیستم حمل‌ونقل، مناطق جذاب و پرتحرکی در شهر به‌وجود آورند.

برگزاری مراسم قصه‌گویی و عروسک‌گردانی در بیمارستان کودکان بهرامی

همچنین همزمان با هفته ملی کودک و با هدف ایجاد شادی در کودکان بستری، مراسم عروسک‌گردانی و قصه‌گویی در بیمارستان کودکان بهرامی منطقه ۱۳ برگزار شد. در این مراسم کودکان با لباس محلی اقوام مختلف کشور در این محفل صمیمانه حضور پیدا کردند و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.

با توجه به هماهنگی با مدیریت بیمارستان و تهیه آمار بیماران به همه کودکان بیمارستان هدیه‌ای به رسم ادب و یادگاری اهدا شد. عکس‌های یادگاری کودکان، خانواده‌ها، کادر درمان با این عروسک‌ها از ویژه برنامه‌های این بازدید بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه، برنامه‌های هفته ملی کودک ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان، برای آینده» در منطقه ۱۳ برگزار شد، گفت: همزمان با هفته کودک، اداره آموزش‌های شهروندی منطقه با برنامه‌ریزی‌های خود، برنامه‌های متنوع و جذابی را برای رده‌های سنی کودک اجرایی کرد.

علی اصغر ژولیده، با بیان اینکه غرفه «مادر و کودک» از ۱۴ تا ۲۰ مهر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان لاله تهران میزبان خانواده‌ها بود افزود: کارشناسان، مشاوران و متخصصان حوزه کودک در این غرفه حضور داشته و تلاش می‌شود تا بهترین خدمات را در اختیار مادران و کودکان قرار دهند.

وی اظهار کرد: در غرفه «مادر و کودک» خدمات مشاوره‌ای و پاسخ‌گویی به پرسش‌های خانواده‌ها مبتنی بر رشد خلاقانه کودکان و بازی‌های متنوع در کنار مادران خود با حضور نویسنده کتاب‌های کودک ارائه شد.