تهران قدیم و جدید روی برج آزادی/ اخذ پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو

تهران بزرگ - ایرنا- سازمان زیباسازی پایتخت اعلام کرد: همزمان با هفته فرهنگی تهران، ویدئومپینگ سه بُعدی تهران قدیم و جدید روی برج میدان آزادی پایتخت اکران شد.

به گزاش ایرنا، در این اکران سه بُعدی از تصاویر شاخصی از تهران قدیم و دستاوردهای سال‌های کنونی این کلانشهر همچون، مترو، پل طبیعت و نورافشانی استفاده شده است.

براساس اعلام سازمان زیباسازی شهر تهران، این اکران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت هفته فرهنگی تهران انجام شد.

تهران قدیم و جدید روی برج آزادی/ اخذ پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو

اخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو تهران

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه از أخذ پروانه شهرسازی پنجمین مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو در ایستگاه هلال‌احمر خبر داد و گفت: پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر با همکاری و مساعدت همه‌جانبه شهرداری منطقه ۱۱ صادر شده و آماده واگذاری برای تامین هزینه‌های احداث خطوط مترو است.

میثم نوروزیان اظهار کرد: مجتمع ایستگاهی هلال‌احمر واقع در ایستگاه هلال‌احمر در خط ۷ مترو در محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تعریف شده است. زیربنای کلی این مجتمع ایستگاهی ۲۳ هزار و ۹۸۴ مترمربع است که ۲ هزار و ۱۷۸ مترمربع به بخش تجاری، هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش رستوران، هزار و ۱۱۱ مترمربع به بخش تفریحی و ۴ هزار و ۲۵۶ مترمربع به بخش اداری اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، مجتمع‌های ایستگاهی بخشی از طرح TOD هستند که به‌عنوان مراکز جدید فعالیت مدرن و پهنه‌های مستعد و رو به توسعه شهری، محدوده‌هایی از پهنه‌های کار و فعالیت شهر را در بر می‌گیرد که در شعاع ۸۰۰ متری ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌منظور ارائه انواع خدمات تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی به شهروندان شکل می‌گیرد.

این مجموعه‌ها می‌توانند با ترکیب صحیح کاربری‌ها، ضمن پایین آوردن حجم سفرهای شهری و ایفای نقشی تعیین کننده در توسعه، نظام بخشی و اصلاح ساختار شهر و سیستم حمل‌ونقل، مناطق جذاب و پرتحرکی در شهر به‌وجود آورند.

تهران قدیم و جدید روی برج آزادی/ اخذ پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی خط هفت مترو

برگزاری مراسم قصه‌گویی و عروسک‌گردانی در بیمارستان کودکان بهرامی

همچنین همزمان با هفته ملی کودک و با هدف ایجاد شادی در کودکان بستری، مراسم عروسک‌گردانی و قصه‌گویی در بیمارستان کودکان بهرامی منطقه ۱۳ برگزار شد. در این مراسم کودکان با لباس محلی اقوام مختلف کشور در این محفل صمیمانه حضور پیدا کردند و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.

با توجه به هماهنگی با مدیریت بیمارستان و تهیه آمار بیماران به همه کودکان بیمارستان هدیه‌ای به رسم ادب و یادگاری اهدا شد. عکس‌های یادگاری کودکان، خانواده‌ها، کادر درمان با این عروسک‌ها از ویژه برنامه‌های این بازدید بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه، برنامه‌های هفته ملی کودک ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان، برای آینده» در منطقه ۱۳ برگزار شد، گفت: همزمان با هفته کودک، اداره آموزش‌های شهروندی منطقه با برنامه‌ریزی‌های خود، برنامه‌های متنوع و جذابی را برای رده‌های سنی کودک اجرایی کرد.

علی اصغر ژولیده، با بیان اینکه غرفه «مادر و کودک» از ۱۴ تا ۲۰ مهر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان لاله تهران میزبان خانواده‌ها بود افزود: کارشناسان، مشاوران و متخصصان حوزه کودک در این غرفه حضور داشته و تلاش می‌شود تا بهترین خدمات را در اختیار مادران و کودکان قرار دهند.

وی اظهار کرد: در غرفه «مادر و کودک» خدمات مشاوره‌ای و پاسخ‌گویی به پرسش‌های خانواده‌ها مبتنی بر رشد خلاقانه کودکان و بازی‌های متنوع در کنار مادران خود با حضور نویسنده کتاب‌های کودک ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha