تهران – ایرنا – ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی، دولت آمریکا را مسئول نسل‌کشی مداوم فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی دانست که آخرین مورد آن، محاصره کامل شمال غزه و ادامه تجاوز به سایر شهرها، روستاها و اردوگاه های آوارگان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: حمایت مداوم سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی باعث شده است این رژیم با حمایت و جانبداری واشنگتن در مقابل جامعه جهانی و جلوگیری از محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش، به تجاوز وحشیانه خود علیه ملت و سرزمین ما ادامه دهد و کلیه قطنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

ابوردینه افزود: از دولت آمریکا، انتظار می‌رود رژیم صهیونیستی به عنوان همپیمان استراتژیکش را وادار به توقف تجاوز و اقدامات غیرقانونی‌ علیه فلسطینی‌ها، احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت و احکام دادگاه های بین المللی کند و به حمایت از این رژیم برای ادامه جنایات وحشیانه‌اش پایان دهد؛ جنایاتی که باعث به آتش کشیده شدن منطقه و انفجار فراگیر و بزرگی با پیامدهای غیر قابل تحملی می شود.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: تنها راه حل برای همه مشکلات منطقه، پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و برپایی کشور مستقل فلسطین براساس قطعنامه‌ها و مشروعیت بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، ماهنامه «نیشن» (The Nation) اخیرا در تحلیلی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و بحران رو به گسترش جنگ در خاورمیانه، حمایت همه‌جانبه «جو بایدن» از اسرائیل را بزرگ‌ترین فاجعه سیاست خارجی آمریکا بعد از جنگ عراق توصیف و تاکید کرد که دولت بعدی آمریکا در سایه فاجعه‌بار سیاست خارجی محکوم به شکست بایدن، حکومت خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی تاکید کرد: هرچند جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در پشت پرده از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل انتقاد می کند و حتی در سخنرانی‌های عمومی، اسرائیل را به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تشویق می‌کند، اما این کلمات تاکنون منجر به هیچ اقدام حاکی از جدیت او، نشده است.