۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85623352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد

تهران-ایرنا-ریاض منصور نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العربی، منصور که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، اظهار کرد: از تمام کشورهایی که حامی توافق آتش‌بس هستند، می‌خواهم که اسرائیل را تحریم کرده و صادرات سلاح به این رژیم متوقف شود.

وی گفت: فقدان مجازات بین المللی موجب شده که اسرائیل دایره جنگ را گسترش دهد.

منصور افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی کادر درمان را هدف قرار می‌دهد که موجب می شود که فلسطینی‌ها هرگونه حمایت و مراقبت را از دست بدهند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تأکید کرد: اسرائیل تهدید کرده است که حکمی را صادر می‌کند و مانع از فعالیت آژانس آنروا (آژانس امداد و نجات آوارگان فلسطینی) در همه سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد.

وی افزود: دچار ناتوانی بین المللی هستیم که نمی تواند اسرائیل را وادار کند که قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف درگیری را اجرا کند.

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره با توقف درگیری‌ها در غزه را ۲۲ خردادماه به تصویب رساند که با استقبال حماس مواجه شد.

این قطعنامه با ۱۴ رای موافق و تنها رای ممتنع روسیه به تصویب رسید.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که رژیم صهیونیستی به حماس پیشنهادی سه مرحله‌ای با نقشه‌ای ارائه داده که منجر به توقف درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی تمامی اسرا می‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که متضمن آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از این باریکه، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است، استقبال می‌کند.

حماس همچنین از آمادگی خود برای همکاری با طرف‌های واسطه برای ورود به مذاکرات غیرمستقیم در مورد اجرای این اصول و بندهایی شد که در راستای خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد : رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۱۳۷ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر را در نوار غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha