خمین - ایرنا - مهمترین خواسته نفر دوم جام بلندهمتان در رشته دان پلان از مسئولان اعطای تسهیلات اشتغال متناسب با وضعیت جسمانی و سکونت در روستا است.

به گزارش ایرنا، « ابوذر حمزه ایل» توانسته با کسب رتبه‌های برتر شهرستان و استان در رشته دان پلان دومین جشنواره مسابقات بازی های بومی _محلی توان‌یابان(Cbr) به عنوان تنها نماینده استان مرکزی به مرحله کشوری این مسابقات که در بابلسر برگزار شد راه پیدا کند.

این جوان دارای معلولیت جسمی و حرکتی متوسط و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدریریت بازرگانی است اما برخلاف توانمندی‌هایی که دارد هنوز نتوانسته شغل مناسبی در زادگاهش یعنی روستای اندرپا پیدا کند.

صاحب امتیاز مرکز مثبت زندگی خمین گفت: مسابقات بازی‌های بومی _محلی توان‌یابان (CBR) جام بلندهمتان در ۶بازی مچ اندازی، لِی لِی، دال پلان، هفت سنگ، بازی دوز فیزیکی ایستاده، دوز نشسته با ویلچر، در رده سنی ۴۵_۱۸ سال در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزارشد و معلولان کم بینا در بازی‌های مچ اندازی، کم شنوایان در بازی هفت سنگ ،معلولین جسمی _ حرکتی دربازی دال پلان و دوز نشسته، معلولان ذهنی نیز در بازی لِی لِی و دوز ایستاده شرکت کردند.

محسن مشایخی ادامه داد: این مسابقات که در ذیل طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) با هدف توانمندسازی، دربرگیری و ارتقاء کیفیت زندگی و سلامت جامعه روستایی کشور در سازمان بهزیستی برنامه ریزی و اجرا می شود.

مجری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) افزود: در نخستین دوره از این مسابقات نیز یکی از توانخواهان خمین موفق به کسب مقام دوم در رشته دوز نشسته با ویلچر شد.