۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85233672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ کودک مبتلا به اوتیسم از خدمات مرکز توانبخشی خمین بهره‌مندند

خمین - ایرنا - مدیر مرکز توانبخشی اوتیسم ماندگار در خمین گفت: ۲۴ کودک مبتلای به اوتیسم در این شهرستان هم اکنون از خدمات توانبخشی و آموزشی شامل کار درمانی، گفتار درمانی و آموزش‌های فرهنگی و هنری این مرکز بهره‌مندند.

سمیرا مظاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مبتلایان از سن چهار تا ۱۵ سال و در سطوح مختلف از خفیف تا شدید هستند.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی اوتیسم ماندگار از سال ۹۸ با پذیرش ۱۶ کودک مبتلا کار خود را آغاز کرد.

مدیر مرکز توانبخشی اوتیسم ماندگار در خمین ادامه داد: ظرفیت پذیرش این مرکز ۵۰ نفر است و با توجه به شیوع اوتیسم، انتظار افزایش مبتلایان وجود دارد.

مظاهری اظهار کرد: تردد مبتلایان به اوتیسم همراه والدین به این مرکز یکی از موانع حضور آنها است، چرا که برخی از مبتلایان به اوتیسم پذیرش شده از شهرهای همجوار و مناطق روستایی خمین هستند.

وی با بیان اینکه اوتیسم معلولیت همراه با چند اختلال است، افزود: از مسئولان شهرستان انتظار است نگاه ویژه‌ای به این نوع معلولیت داشته باشند و در کنار وام حمایتی، سرویس‌هایی برای تردد مبتلایان به اوتیسم در نظر گیرند.

مدیر مرکز توانبخشی اوتیسم ماندگار در خمین اضافه کرد: آگاهی بخشی مسئولان سبب کمک مستمر خیرین به این بیماران می‌شود.

مظاهری با تاکید بر آگاه‌سازی جامعه، اظهار کرد: اوتیسم در حال شیوع است و ترس از اَنگ جامعه و تردد و هزینه‌ها موجب مراجعه نکردن خانواده‌ها به مرکز برای بهره‌مندی از خدمات اجتماعی و آموزشی می‌شود.

وی گفت: همکاری دانشکده علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری راهکار رفع این موانع است.

در مرکز توانبخشی اوتیسم ماندگار خمین، ۹ نفر شامل سه مربی رفتاری، یک گفتار درمان، یک کار درمان، یک مادریار، یک مربی هنری، یک مربی ورزشی و یک نیروی خدمات به مبتلایان اوتیسم خدمات ارایه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha