تهران-ایرنا- سردار رشید و اندیشمند سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در شهرهای نجف، کربلا و مشهد و در روز سه شنبه در میدان امام حسین(ع) تشییع و پیکر این شهید در روز پنج شنبه در اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای خطاب به مردم قدرشناس و شهید پرور ایران اسلامی اعلام کرد: مراسم تشییع و طواف سردار رشید و اندیشمند سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، در شهرهای نجف، کربلا و مشهد برگزار می شود.

بر اساس این اطلاعیه، مراسم تشییع روز سه شنبه ۲۴ مهر ماه ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین علیه السلام تهران برگزار می شود، همچنین مراسم وداع در روز چهارشنبه در اصفهان، تشییع و خاکسپاری بعدازظهر پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را بشدت و به صورت پیاپی بمباران کردند، برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.