رشت-ایرنا- استاندار گیلان بازنگری در طرح‌های هادی را به نفع استان دانست و اظهار کرد: آمادگی کامل داریم با هماهنگی دستگاه‌ها از محل اعتبارات استانی اعتبار لازم را برای بازنگری در طرح‌های هادی اختصاص دهیم.

گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز یکشنبه در دیدار با برخی از معاونان بنیاد مسکن کشور که به منظور بهره برداری از پروژه های عمرانی به این استان سفر کردند، گفت: اراضی استانهای گیلان و مازندران دارایی های کشور هستند و بخشی از آینده امنیت غذایی کشور به استان گیلان گره خورده است؛ لذا نباید تغییر کاربری ها به سهولت انجام شود.

وی فرونشست زمین در استان اصفهان را فاجعه بار خواند و افزود: فرونشست زمین در این استان به ۴۰ سانتیمتر رسیده است که نتیجه کاشت برنج در این استان است؛هم اینک در ۱۹ استان کشور برنج کاری انجام می‌شود درحالی‌که برنجکاری مختص استانهای شمالی است .

حق شناس گفت: باید برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ زمین‌های کشاورزی در روستاها برنامه ای ارائه شود تا جلوی این روند گرفته شود و مهاجرت معکوس به روستاها را شاهد باشیم؛ به همین منظور باید طرح‌های هادی روستایی تعیین تکلیف شوند .

وی تصریح کرد: در بین ۳۱ استان کشور تنها استانی که فرونشست زمین ندارد گیلان است و زمین های کشاورزی این استان دارایی ایران است و این مساله ارتباط مستقیم با اقتصاد ملی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به نقشی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امید بخشی به روستائیان دارد، اظهار کرد: بنیاد مسکن همواره در حوادث، کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشته و بی‌ادعا و بی منت در ساخت و ساز جهادی عمل کرده است.

مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی نیز در این جلسه خواستار رفع برخی مشکلات تملک و واگذاری اراضی گیلان شد.