ایلام - ایرنا - طرح "همیاران طبیعت" با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست و توسعه فرهنگ در بین دانش آموزان در آیینی در مدارس شهرستان آبدانان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر منابع طبیعی شهرستان آبدانان روز یکشنبه در این آیین اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آموزش مباحث مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی به دانش آموزان برای حفاظت هر چه بیشتر از داشته‌های زیست محیطی است.

روح الله کرمی افزود: بر این اساس افراد آموزش دهنده به مدارس در شهرستان‌های مختلف اعزامی می‌شوند تا دانش آموزان را با ضرورت حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های طبیعی همچون جنگل، مرتع و غیره آشنا کنند.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی در مدارس تاکید کرد: طرح همیاران طبیعت با استفاده از ظرفیت گسترده معلمان و دانش آموزان با تعامل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان آبدانان تاکید کرد: درختان اکسیژن تولید می کنند و باعث افزایش رطوبت و حاصلخیری خاک می شوند، هرچه آموزش و فرهنگ سازی در این بخش ها از سنین پایین‌تر آغاز شود تاثیر بیشتری خواهد داشت بنابراین خانواده‌ها و مدارس در این زمینه بسیار موثرند.

شهرستان آبدانان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد.