آتش سوزی ارتفاعات کبیرکوه حد فاصل دره‌شهر و آبدانان مهار اولیه شد

ایلام- ایرنا - فرماندار دره‌شهر گفت: آتش سوزی در منطقه تفریحی النج واقع در ارتفاعات کبیرکوه حد و فاصل شهرستان‌های آبدانان و این شهرستان مهار اولیه شد.

"هوشنگ طاهری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این آتش‌سوزی امروز صبح روی داده که به محض اطلاع از این حادثه، نیروهای مردمی و اطفای حریق در برای خاموش کردن این آتش به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای پوشش گیاهی متراکمی است، افزود: وزش شدید باد و سقوط تنه‌های نیم سوخته درختان از ارتفاع به مناطق پایین دست، کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده بود که بر اساس گزارش‌های دریافتی از نیروهای اطفای حریق در محل، این اتش سوزی مهار اولیه شده است.

فرماندار دره‌شهر بیان کرد: نیروهای مردمی و عوامل اطفای حریق هم اکنون برای پایش منطقه و جلوگیری از شروع دوباره آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه حضور دارند.

طاهری خاطرنشان کرد: از همه طبیعت‌گردان درخواست می‌شود هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش از خاموش کردن آن مطمئن شوند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 100 فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی، مراتع و جنگل‌های استان ایلام رخ داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha