بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: باتوجه به آغاز بارش های پائیزی که زمینه ساز گسترش پشه آئدس در مناطق مختلف است نقش مشارکت‌های مردمی و داوطلبان سلامت در کنترل تب دنگی بیش‌ازپیش حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا ، حمید حبیبی نیا روز یکشنبه در نشست با تشکل های مردمی افزود: با توجه به شیوع روزافزون تب دنگی در بسیاری از مناطق جهان، گزارش ابتلای مسافران ایرانی طی ماه‌های اخیر و احتمال آلوده شدن پشه آئدس در آینده در برخی مناطق شمالی و جنوبی کشور، نقش داوطلبین سلامت در کنترل این بیماری بسیار مهم است.

وی بیان کرد: راهکارهای موثر برای مشارکت مردمی در کنترل تب دنگی در دسترس است، تجربیات جهانی از اهمیت مشارکت مردمی در موفقیت یا شکست برنامه‌های ملی مبارزه با پشه آئدس و بیماری تب دنگ حکایت می‌کند.

حبیبی نیا یادآور شد: اهمیت جلب مشارکت تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در سیستم بهداشت موجب شناسایی سریع بیماران و برنامه‌های بهداشت برای بهسازی معابر و اماکن خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ‌گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت مردمی، یکی از کلیدهای اصلی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: هنگامی که مردم درباره بیماری آگاهی کافی داشته باشند و به اهمیت نقش خود در کنترل آن پی ببرند، می‌توانند به طور مؤثری در کاهش شیوع بیماری همکاری کنند.

حبیبی نیا افزود: برنامه‌های آموزش و ارتقای سلامت در دوران کرونا به‌صورت برنامه‌های محله محور و هماهنگی در حضور همه‌جانبه ظرفیت‌های محلی، تاریخچه خوبی از نقش مشارکت مردمی در برابر تهدیدات زیستی است.

وی تصریح کرد: اقدامات زیادی وجود دارد که با کمک تشکل‌های مردمی و داوطلبان سلامت در قالب برنامه‌های محله محور قابل انجام است.