کرمانشاه - ایرنا - خلبان شهید سعدالله داورزاده فرزند گیلانغرب در زمان تجاوز رژیم بعث به کرمانشاه با پروازهایش مانع پیشروی دشمن شد تا اینکه سرانجام در همان زادگاه خودش به شهادت رسید؛ گویی عروج را خودش از زادگاهش انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۵۹ خلبان شهید سعدالله داورزاده همراه با همرزمان شهیدش همچون شیرودی، کشوری، سهیلیان و شمشادیان برای دفاع از مرزهای غربی کشور در کرمانشاه جان را در طبق اخلاص گذاشت.

شهید داورزاده متولد سال ۱۳۳۷ دهستان دیره شهرستان گیلانغرب است و در سال ۱۳۵۳ وارد هوانیروز شد.

آن شهید بلندپرواز به طور تخصصی خلبان بالگرد کبری بود و شجاعت هایش مانع پیشروی دشمن و سقوط پادگان ابوذر در غرب استان کرمانشاه شد.

بالگرد شهید داورزاده به همراه خلبان شهید حمیدرضا سهیلیان در آخرین پرواز مورد اصابت توپخانه دشمن قرار می گیرد و پیکر آنها در راه دفاع از میهن ققنوس وار در آتش سقوط بالگرد می سوزد.

فیلم سینمایی آسمان غرب روایتگر رشادت خلبانان شهیدی همچون داورزاده است که در دفاع از میهن، مردانگی و شجاعت را معنا بخشیدند و از همین روی یاد و خاطره آنها در تاریخ چندهزار ساله ایران جاودانه شد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه و مرز عراق در تاریخ دفاع مقدس صحنه‌های مختلف ایثارگری از جمله در عملیات های مطلع الفجر و بازی دراز را به خود دیده است.