ساری- ایرنا- واحد چهار بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش ایرنا، معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا روز یکشنبه گفت: واحد چهار بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات فشرده غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

ابراهیم قلعه سری افزود: این واحد که به منظور تعمیر و رفع اشکال اسلیپ رینگ ژنراتور از مدار خارج شده بود، با توجه به نیاز شبکه برق کشور پس از ۲۷ ساعت تلاش بی وقفه و شبانه روزی تعمیراتی به مدار تولید بازگشت.

او ادامه داد: در طول این تعمیرات فشرده، دمونتاژ و سنگ زنی اسلیپ رینگ و تعویض قطعات معیوب از قبیل: براش هولدر (نگهدارنده ذغال)، براش کرایر (حمل کننده) و ذغال‌ها انجام و مجددا چهارمین واحد بخار نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مجموعه نیروگاه‌های حرارتی، بزرگترین واحدهای بخاری کشور هستند و نقش موثری در پایداری شبکه برق کشور دارند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است که می‌تواند بیش از ۴ درصد برق کشور را تأمین کند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.