۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85632419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲۹ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85632419
رشد ۲۹ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

ساری- ایرنا- تولید انرژی در نیروگاه نکا ۲۹ درصد رشد داشته و در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۹۱۸ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

به گزارش ایرنا، مدیر امور بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا روز شنبه اظهار کرد: انرژی تولید شده در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

محمد قاسمی حاجی با اشاره به تحقق ۷۱ درصدی از پیش بینی تولید سالیانه در نیمه نخست امسال افزود: با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانورها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، واحدهای بلوک سیکل ترکیبی در روزهای فصل تابستان و پیک مصرف بدون خروج و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشت.

وی ادامه داد: واحدهای گازی و بخار بلوک سیکل ترکیبی در شش ماهه گذشته مجموعا ۳۵ روز طبق برنامه برای تعمیرات از مدار تولید خارج و در سایر روزها و نیز تمام فصل تابستان به طور کامل با سوخت گاز در مدار بوده است.

رشد ۲۹ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مجموعه نیروگاه‌های حرارتی، بزرگترین واحدهای بخاری کشور هستند و نقش موثری در پایداری شبکه برق کشور دارند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است که می‌تواند بیش از ۴ درصد برق کشور را تأمین کند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha