شاهرود - ایرنا - رییس پلی‌کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت: ۱۲۷ هزار و ۹۰۷ نسخه طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با ۴۴۷ هزار ۱۳۶ قلم دارو تجویز شد.

امیرستار رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران و بیمه‌شدگان از بخش‌های معاینه پزشک عمومی، متخصص داخلی، اطفال، مغز و اعصاب، روانپزشک و همچنین رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان، سرم تراپی، دندانپزشکی و دندانسازی، طی ۶ ماه نخست امسال استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پزشک عمومی در سه نوبت کاری صبح، عصر و شب با داروخانه شبانه‌روزی در پلی‌کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود مرکز فعال هستند، ابراز کرد: داروخانه نوبت شب داروهای اورژانسی به جز داروهای بیماری‌های مزمن را به بیماران ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شاهرود و میامی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد مراجعان به درمانگاه تامین اجتماعی را بیمه‌شدگان این سازمان تشکیل می‌دهند.

رییس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ مراجعه به آزمایشگاه و ۲ هزار و ۴۷۳ مورد رادیولوژی در این بازه‌زمانی انجام شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای به‌روزرسانی تجهیزات سونوگرافی، تامین و به‌کارگیری نیروی متخصص، اظهار کرد: عکسبرداری کامل از فک و دندان در این مرکز برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی در شاهرود و میامی

این مسوول با اشاره به اینکه ۱۵۷ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی در شرق استان سمنان قرار دارند، گفت: از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در شاهرود و ۱۲ هزار نفر در میامی از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پلی‌کلینیک شهید بیاری شاهرود بیش از ۵۰ سال به مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: روزانه ۷۰ بیمار از خدمات آزمایشگاهی و ۳۰ بیمار از خدمات دندانپزشکی این مرکز بهره می‌برند.

رحمانی به حجم بالای مراجعان دندانپزشکی به خاطر اختلاف بسیار زیاد هزینه‌های درمانی در بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: دندانپزشکان برای همکاری با سازمان تامین اجتماعی به دلیل تفاوت زیاد تعرفه‌های دولتی و بخش خصوصی رغبتی ندارند.

استفاده ۳۸۲ نفر از خدمات مامایی

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۸۲ نفر خدمات مامایی طی این بازه زمانی دریافت کردند، اظهار کرد: غربالگری سرطان پستان و روده و همچنین کلاس‌های آموزشی حمایت و مراقبت زمان بارداری در پلی کلینیک شهید بیاری شاهرود به طور مستمر انجام می‌شود.

رییس پلی‌کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۵ هزار و ۹۳۰ ویزیت انجام شد که ۱۳۰ هزار و ۲۹۶ مورد پزشک عمومی، ۱۴ هزار و ۳۰۶ مورد پزشک متخصص و یک‌هزار و ۳۲۸ مورد دندانپزشکی ثبت شد.

به گفته وی، ۲۱ هزار و ۶۰۰ مورد تزریقات و سرم‌تراپی و همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ نوار قلب در این مدت برای مراجعه کنندگان انجام شد.

وی به نوبت‌دهی حضوری با مراجعه به پذیرش و سه دستگاه خودکار و برخط(وب‌کیوسک) در این مرکز اشاره کرد و افزود: روش نوبت‌دهی غیرحضوری نیز به صورت پیامکی با کدهای دستوری، اینترنتی و چهار خط تلفن ثابت برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شده است.

رییس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود ادامه داد: آمبولانس این مرکز نیز در صورت نیاز برای انتقال بیماران به بیمارستان‌ها به طور رایگان خدمات ارائه می‌کند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.