رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گیلان گفت: نیمه نخست امسال هشت هزار و ۴۹ نفر از آموزش‌های عمومی و همگانی این جمعیت بهره‌مند شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته‌است.

هادی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۳۰۱ دوره آموزش عمومی و همگانی با هدف ارتقای آگاهی عموم مردم و کارکنان دستگاه‌های اجرایی گیلان از سوی جمعیت هلال‌احمر استان برای علاقمندان برگزار شده‌است.

وی بیان کرد:در این مدت دوره‌های آموزش همگانی برای نیروهای دستگاه‌های اجرایی اعم از یگان ویژه نیروی دریایی ارتش، شهرداری، شرکت ارتباطات زیرساخت، بانک‌های صادرات و ملت، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، زندان ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

سلیمی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ مربی در ارائه این آموزش‌ها همکاری دارند، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی هلال‌احمر به‌ صورت حضوری، نیمه حضوری و آنلاین ارائه می‌شود و اطلاع رسانی آنها از طریق سایت خادم هلال‌احمر است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی برای نجاتگران، داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر استان اظهار کرد: در این مدت ۶۱ دوره تخصصی با شرکت هزار و ۲۸۱ نفر شامل ۶۴۲ زن و ۶۳۹ مرد با هدف ارتقاء دانش امدادی امدادگران، اعضاء و نجاتگران هلال احمر برگزار شد.

وی در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر گیلان بیان کرد: برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مربیان جمعیت هلال‌احمر از دیگر برنامه‌های آموزشی هلال احمر گیلان است که در پنج منطقه در شهرستان های رودسر، لاهیجان، رشت، فومن و تالش برگزار شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان اضافه کرد: همچنین دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای ۹۶۹ نفر از کارکنان این جمعیت در موضوع بیماری تب دنگی، پشه آئدس، بازخوانی زلزله رودبار، انتخابات مجامع هلال‌احمر، مهدویت و اربعین برگزار شد.

وی اظهار کرد: تعدادی از مربیان جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز امسال برای شرکت در ۲ دوره تخصصی لجستیک (آمادهای پشتیبانی) و نوآموزی تربیت مربی کمک‌های اولیه به استان‌های زنجان و گلستان اعزام شدند.

سلیمی اضافه کرد: اعزام مربیان به نوارساحلی برای آموزش چهره به چهره، حضور در جشنواره‌های محلی در نوار ساحلی و ارائه آموزش، برگزاری مسابقه امدادی و ارائه کمک‌های امداد و نجات از مهمترین برنامه‌های آموزشی هلال احمر گیلان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا در تابستان امسال بود.

هلال احمر گیلان ۶۰۰ نجاتگر دارد.